Podle dopravního podniku se dnes na Trojském mostě konají revize trolejového vedení a kolejového svršku. Na starost má tyto práce speciální vůz 5521, který vznikl na konci osmdesátých let přestavbou z klasické tramvaje T3. Díky němu je možné měřit napětí v troleji, její výšku a klikatost.
Prověrka bude probíhat ve dne i v noci
„Tyto práce musí být provedeny ještě před zahájením zatěžovacích zkoušek jak statických, tak dynamických, které budou prováděny následující dny,“ uvedla mluvčí dopravce Aneta Řehková. Ve středu pak začnou zatěžkávací zkoušky. Stavaři budou až do neděle ve dne i v noci prověřovat statistku a nosnost konstrukce. Uvedl to mluvčí stavební firmy Metrostav František Polák.
Přes den se budou na mostě odehrávat dynamické zkoušky. V různých rychlostech na něj budou střídavě najíždět auta a tramvaje, která se budou míjet a třeba ve vysoké rychlosti brzdit. V noci pak bude mostní konstrukce vystavena zatěžkávacím zkouškám, při nichž stavaři na most pustí těžká vozidla. „V nočních hodinách je totiž stabilní teplota a konstrukce nejsou ovlivněny působení rozdílných teplot, můžeme tak pozorovat vliv těžkých vozidel na změny v konstrukci mostu,“ vysvětlil Polák.