metro.cz

Počasí v Praze

19 °C / 28 °C

Úterý 23. července 2024. Svátek má Libor

V cyklodepu pod magistrálou si může dát kurýr i sprchu

  9:33
První zázemí pro rozvoz zásilek pomocí nákladních elektrokol sídlí na Těšnově.
V depu se překládají zásilky pro cyklorozvoz. | foto: DEPOT.BIKE

„V našem cyklodepu určeném pro rozvoz zásilek po centru města prostřednictvím nákladních elektrokol mají kurýři větší pohodlí, než v klasickém depu jednotlivých zásilkových firem.“ S tímhle odvážným tvrzením pro Metro přispěchal spoluautor a šéf projektu nového zázemí pro poslíčky Jakub Ditrich. Ten na popud magistrátu zřídil novinku u stanice metra Florenc na Těšnově, a to přímo pod rušnou magistrálou. Depo se slavnostně otevřelo v polovině minulého týdne a od té doby tudy prošly již stovky balíčků.

Cyklodepo

  • Funguje jako překladiště zásilek z dodávek, které je dopraví ze skladů společností na okraji města do skladového kontejneru konkrétní logistické společnosti v depu.
  • Odtud si je kurýr vyzvedne, uloží do nákladového prostoru elektrokola, a poté jsou rychle a s nulovými emisemi dopraveny k příjemcům v centru. Za jeden den dokážou kurýři z tohoto depa doručit až 80 zásilek.

„Kurýrům jsme zde vymysleli zázemí, které budou v rámci pilotního provozu využívat šest až osm měsíců. Museli jsme tedy zajistit, aby tu nic nechybělo. S firmou pronajímající mobilní toalety a zábrany jsme vymysleli koncept kontejneru, kde se nachází nejen vytopená kuchyňka a šatny, ale i sprchy. Proti zimě pak kurýrům pomáhají overaly přes oblečení, které fasují od jednotlivých provozovatelů,“ dodává pro Metro Ditrich.

V cyklodepu se balíky překládají z náklaďáků na speciální elektrokola a kurýři je poté doručují k zákazníkům v centru. Vedení Prahy chce tímto krokem ulevit veřejnému prostoru a snížit dopravní zátěž. Pokud bude cyklodepo na Těšnově vyhodnoceno logistickými firmami i vedením metropole pozitivně, rada hlavního města zváží zavedení regulace vjezdu nákladních vozidel do centra Prahy.

Mezi logistické firmy, které pod magistrálou provozují svá elektrokola, patří například rohlík.cz, Messenger, DPD či PPL. Posledně jmenovaná firma, která v rámci cyklodepa provozuje tři elektrokola, má již ohledně svého působení zde velké plány. „Uvažuje se, že by ještě v přední části depa před závorami mohl vzniknout prostor pro výdejní automaty dopravců. Této příležitosti případně plánujeme využít i my, protože v příštím roce budeme uvádět do provozu tisíc výdejních PPL Parcelboxů,“ vysvětluje Metru provozní ředitel a vedoucí projektu cyklodepa za PPL David Voznička.

Podle zástupců PPL má současná kapacita boxu jednoho kola činit 140 litrů. Ten lze v případě potřeby vyměnit do budoucna za větší. Elektrokolo uveze celkem včetně obsluhy 180 kilogramů a předpokládá se, že bude denně jeden cyklokurýr schopen rozvést až padesátku zásilek. „Vždy jich část doručí poté se vrátí zpět do depa pro další várku,“ doplňuje Voznička. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

V kůži mechanika. Přezouvání formule 1 si můžete vyzkoušet na nábřeží Vltavy

vydáno 22. července 2024  21:00

V polovině srpna zavítá do centra Prahy tým Red Bull Racing se svou našlapanou událostí Red Bull Showrun. Než se tak ale stane, budou mít fanoušci závodů...  celý článek

GALERIE: Až se vydáte na výlet podél Bílé Opavy, neudělejte tu samou chybu jako my

vydáno 21. července 2024  15:26

Horké dny jde strávit u vody nebo v horách. Pokud máte chuť na druhou variantu, máme pro vás tip. Naučná stezka Bílá Opava je sice náročná, v létě je ale...  celý článek

Řadová garáž? Před pěti lety za 150 tisíc, teď dokonce za půl milionu

vydáno 21. července 2024  5:04

Když Československo zasáhla vlna automobilismu, vzrostl zájem o garáže. Ulice se začaly plnit auty, najednou nebylo kde parkovat a také při permanentním...  celý článek

RECENZE: V hlavě 2 je nejúspěšnějším filmem roku. Baví, je to ale klasická dvojka

vydáno 20. července 2024  16:58

Ještě ani neběžel v některých zemích a už bylo jasné, že jde o nejvýnosnější dílo značky Pixar. Animák V hlavě 2 je první a dosud jedinou letošní...  celý článek