"Často jezdím autobusem linky 328 z Opatova do Čestlic. Autobusy jsou na pohled v hrozném technickém stavu, mají potrhané sedačky a jelikož jezdí po dálnici obávám se, jestli nejsou pro cestující hrozbou. Navíc spousta autobusů nemá ani jedno nouzové kladívko na okna," napsal do redakce deníku Metro Petr Navrátil. Mail doprovodil výmluvnou fotografií, dokládající stav autobusu ev. č. 1368 patřícího společnosti Arriva Praha.
"Naše společnost vynakládá ročně na škody v autobusech způsobené vandalismem finanční prostředky v řádu několika milionů korun a to především na výměnu rozřezaných či jinak poškozených sedaček, čištění grafitů nebo doplňování chybějících kladívek, hájí se Petr Čihák, jednatel společnosti Arriva Praha, která linku 328 provozuje.
Kvůli jedné sedačce nevyhodíme celý autobus, říká Drápal
Dopravce hájí i společnosti Ropid, která pražskou integrovanou dopravu organizuje. "Za 2. čtvrtletí 2013 jsme u dopravce Arriva Praha (dříve Veolia Transport Praha) provedli 204 kontrol," vypočítává mluvčí Ropid Filip Drápal. Ropid sledujeme závady, včetně potrhaných potahů látkových sedaček a zjištěné závady pak předáváme dopravcům k nápravě. "Domníváme se ale, že potrhaný potah sedačky není ohrožením bezpečnosti cestujících, na dálnici ani jinde, jedná se o závadu v čistotě vozidla způsobenou vandalismem," hájí dopravce Drápal.
Konkrétní vůz ev.č. 1368 byl podle Drápala vyroben v roce 2005 a splňuje standardy kvality PID z hlediska stáří. "Jedna potrhaná sedačka rozhodně neznamená, že je autobus na odpis," dodává Drápal. Podobné je to i s chybějícími bezpečnostními kladívky, které jsou obecným problémem u všech dopravců, protože jsou oblíbeným cílem krádeží.