Jak přivábit voliče? Politické strany se snaží, jak mohou. Včera jste mohli poprvé zhlédnout jejich volební spoty v televizi či je slyšet v rozhlase. "Strany se snaží působit co nejvíce na prvovoliče, kteří jdou k volbám už jen proto, aby si to vyzkoušeli,“ říká politolog Michal Pehr. Volební tematiku přitom často mají i klipy soukromých firem. Například společnost TOI TOI přeje lidem, kteří využívají její služby, aby "nezahodili svůj hlas do hajzlu". K žádné konkrétní straně se ale nepřiklání.
ODS má chvalitebně
Nalákat nejmladšíé voliče se však politikům často nedaří. Většina stran totiž s lidmi neumí komunikovat skrze sociální sítě. "Pro část stran jsou sociální sítě pořád pouze odkladištěm pro fotografie z mítingů a to není příliš atraktivní. A to příliš nefunguje,“ vysvětluje marketingový odborník Michal Kroupa z Ogilvy & Mather.
Podle něj na sociálních sítích vyčnívá Strana zelených a ANO Andreje Babiše. "ODS nebo TOP09 mají chvalitebně. Sociální demokraté již také nabrali správný směr a začali systematičtěji vytvářet obsah pro sociální sítě například v podobě infografik,“ řekl Kroupa.
Slovy expertaO aktivitě politických stran na sociálních sítích hovoří marketingový expert Michal Kroupa z Ogilvy & Mather. Jak si podle vás letos politické strany počínají na sociálních sítích? V čem by se měly strany zlepšit na sociálních sítích, aby přilákaly mladé voliče? |
Politické strany odhalily volební spoty
Volební spoty TOP 09
Volební spot ČSSD
Volební spot ANO
Volební spot SPOZ
Volební spoty Strana zelených
Volební spot KDU-ČSL
Volební spot Hlavu vzhůru
Volební spot Hnutí Úsvit přímé demokracie