Háblovy malby navazují na starobylou tradici zahalování uměleckých děl v postní době a vyměňování obrazů v kostele podle různých liturgických dob či svátků. "Možnost prostorové realizace pro Nejsvětějšího Salvátora považuji za obrovskou životní výzvu. Zakrytí všech barokních obrazů by mělo nevtíravým a sofistikovaným způsobem upozornit na to, na co jsme si již zvykli, a klade otázky, zda jsme ochotni přijmout i něco nového," vysvětluje umělec.
Výměna obrazů je součástí letošního Popelce umělců. Ten začne ve středu 13. února v 17.30 hudební performancí Ozvěny z kamene v podání Clarinet Factory a Alana Vitouše v barokním refektáři u dominikánů. V 19.00 hodin pak v kostele Nejsvětějšího Salvátora naváže vlastní bohoslužba s udílením popelce, kterou bude celebrovat Tomáš Halík, hudebně ji doprovodí opět Clarinet Factory a varhaník Robert Hugo.
Popeleční středou začíná čtyřiceti denní postní doba – přípravné období na Velikonoce. Tradice Popelce umělců vznikla na konci první světové války v pařížské katedrále Notre Dame, kde bylo slouženo requiem za padlé umělce. Od této doby se setkání víry a umění koná v evropských metropolích každoročně, v kostele Nejsvětějšího Salvátora v Praze letos už po osmnácté.