Dopravní podnik loni prodal celkem 54 vyřazených tramvají T3. Tramvaje za 8 milionů korun míří převážně na Ukrajinu a do Ruska. Utržil tak více, než kdyby dal staré tramvaje do šrotu. V případě prodeje do šrotu, jak bylo běžné ještě v roce 2011, by pražský dopravce za 54 tramvají získal až čtyřikrát méně, tedy v rozmezí 2 až 3 miliónů korun
152 tisíc za jednu tramvaj. Jezdí i v KLDR
Muzejní kousky míří na východ
|
"Díky aukcím dokážeme nyní při prodeji vyřazených tramvají typu T3 zvýšit cenu oproti roku 2011 o troj až čtyřnásobek. Jednu tramvaj průměrně prodáme za 152 tisíc korun, nejvýše až za 200 tisíc. Při prodeji do šrotu jsme předloni získali jen 40 až 60 tisíc za vůz. Vzhledem k ekonomické výhodnosti, budeme prodeji rozhodně pokračovat i nadále," uvedl generální ředitel dopravního podniku Milan Křístek.
V letech 2008–2011 prodal dopravní podnik celkem 41 tramvají. Cena za tramvaj, která by jinak šla do šrotu, se tehdy pohybovala kolem 70 tisíc. Výjimku tvořila pouze zakázka do severokorejského Pchjongjangu z května 2008, jejíž součástí byla rozsáhlá oprava dodaných vozů. Cena se tak vyšplhala až na 650 tisíc korun za jeden vůz.
Na Ukrajinu i do muzea
Jen za rok 2012 prodal dopravní podnik 54 vyřazených tramvají, tedy o třináct více než za předchozí čtyři roky. Zájem o staré vozy T3 (a jejich modifikace) byl zejména na Ukrajině, bývalé pražské tramvaje tak jezdí v Krivem Rogu, Charkově, Kyjevě a Oděse. Deset tramvají odebralo ruské město Kursk a jeden vůz T3 byl prodán severočeskému Liberci. Tramvaje ale nemíří jen do provozu v Ukrajině a Rusku. Další čtyři vozy T3 zůstaly v Muzeu MHD, které provozuje dopravní podnik a kam byly tramvaje převedeny.