Lidé, kteří jsou na poště jako doma, nebo obracejí každou korunu, si nejspíš pořídí zákaznickou kartu České pošty. "O vystavení si požádalo už tisíce firem a podnikatelů, od poloviny července si budou moci pořídit zákaznickou kartu i běžní občané. S ohledem na výhody, které karta přináší, očekáváme velký zájem," říká mluvčí pošty Marta Selicharová.
Náš zákazník je adresát našich nabídek
V čem je karta, kterou pošta vydá bezplatně, výhodná? Pro doporučená psaní do deseti kusů nebude nutné vyplňovat podací lístky, stejně tak nebudou potřeba ani u balíků do pěti kusů. Od 1. sprna, kdy se mění ceny, pak držitelé karty zaplatí za poštovní služby o něco méně. Tím ale zřejmě výhody končí. Pošta si totiž o držitelích karty povede databázi.
"Obdobně jako u ostatních věrnostních programů bude databáze využívána k marketingovým účelům, dále plánujeme využívání dat ke zjednodušení procesů obsluhy zákazníků na přepážkách," dodává Selicharová. Jinými slovy, připravte se, že vám pošta bude zasílat různé reklamní nabídky. Věrnostní karty jsou totiž výborným zdrojem informací o chování zákazníků. "To je největší hodnota těchto klientských karet. Jejich prostřednictvím může pošta nabízet například energie nebo pojištění," říká analytik společnosti Cyrrus Tomáš Menčík. Jelikož ale v listovních službách má pošta konkurenci jen malou, lidé nebudou mít podle Menčíka příliš na výběr a kartu si pořídí.
Pošta zdražujeCeny se neměnily od roku 2008, listovních zásilek kvůli e-mailům ubývá a náklady se zvyšují. Tí pošta obhajuje zdražení svých služeb. K tomu dojde od srpna.
|