Česká pošta zdražila. Obyčejný dopis do 50 gramů, který stál ještě v červenci 10 korun stojí nyní 13, doporučený pak podražil z 26 na 29 korun. Seniorka M. Z. z Prahy 5 si proto rozhodla pořídit zákaznickou kartu České pošty, díky které získá slevu a za korespondenci ušetří. Když však odevzdávala svou žádost, čekalo ji nemilé překvapení. "Formulář jsem vyplnila a předala ještě v místě bydliště, jak mi bylo doporučeno. Zde si vyžádali můj občanský průkaz, zanesli mě do počítače a pak mi vše vrátili zpět s tím, že na kartu nemám nárok, neboť jsem neuvedla ve formuláři kontaktní e-mal," popisuje čtenářka M. Z., která nechtěla, aby bylo uvedeno její celé jméno.
Bez emailu slevu nedostanete
Právě e-mailová adresa je povinný údaj, bez kterého pošta nemůže zákaznickou kartu vydat. Seniorka však nevlastní počítač, natož e-mailovou adresu. "Kdybych jej měla, posílám korespondenci e-mailem a ne poštou," nechápe nesmyslné pravidlo seniorka.
Podle České pošty však přes tento údaj ve formuláři vlak nejede. "E-mail v tomto případě nutně potřebujeme, abychom zákazníkovi mohli zaslat obchodní podmínky a posléze další informace ke kartě. Slouží také k tomu, abychom s klientem byli v kontaktu," vysvětluje mluvčí České pošty Marta Selicharová.
Pošta vám dopis poslat nemůže
Ta dodává, že senioři si mohou založit e-mail na jiném počítači. "Mohou například využít počítač svých dětí, aby e-mail měli," dodává Selicharová.
Jenže v takové chvíli senioři sice mohou mít e-mail, ale nemusí se na něj po delší dobu dostat. Metro se proto zeptalo České pošty, zda si může vlastník zákaznické karty alespoň připlatit za to, že by mu pošta obchodní podmínky, nabídky a další informace posílala mimo na e-mail také poštou. "To bohužel není možné," říká však Selicharová.