Na území hlavního města se nachází celkem jednadvacet parkovišť fungujících v režimu P+R (Park and Ride). Patrně nejblíže jeho okraji se nachází to na Zličíně, k přestupu na vlak pak slouží třeba P+R Radotín či dvojice parkovišť pro přespolní v Běchovicích.
Záchytná parkoviště ale v posledních letech vznikají také na území Středočeského kraje, kde mají v budoucnu stát v mnoha desítkách lokalit. Nyní kraj odtajnil desítku míst, odkud budou řidiči po zaparkování do Prahy dojíždět maximálně za čtyři roky.
„První parkoviště v Brandýse nad Labem-Staré Boleslavi je již ve výstavbě, na konci roku 2022 by jej mohly následovat nový parkovací dům v Tuklatech a parkoviště Dubenec-Skalka. Výstavba zbylých parkovišť je uvažována v letech 2022-2025,“ říká mluvčí pražského organizátora dopravy Ropid Filip Drápal. Všechny vybrané lokality jsou podle něj situované v těsné blízkosti páteřní železniční i silniční infrastruktury a byly zvoleny na základě studie a doporučení Integrované dopravy Středočeského kraje a krajského odboru dopravy. „Vzniknout by měly jak standardní pozemní parkoviště, tak kapacitní parkovací domy,“ dodává Drápal.
Budoucí parkoviště by měla vzniknout také v Hostivicích, kde by měl stát parkovací dům s kapacitou 480 míst. V Zelenči-Mstěticích, kde je možné přestupovat na vlaky S2 a S22, by šlo rovněž o dům s 341 místy. Dále jsou ve hře Čerčany, Rudná a Světice v podobě pozemního parkoviště. Výsledky studie odboru dopravy totiž ukázaly, že je u mnoha lokalit možné vybudovat záchytné parkoviště vzhledem k omezeným prostorovým podmínkám jen v podobě parkovacího domu. To ale znamená také více peněz proti původnímu odhadu. Odhadovaná částka se dle odhadů tiskového odboru kraje zvýší téměř o dvojnásobek. Část by měly nicméně pokrýt evropské dotace.
Samostatnou kapitolou je pak podle řady reakcí na sociálních sítítch chystané P+R v Líbeznicích. Středočeští řidiči přijíždějící do Prahy ze severu by totiž podle mnoha z nich raději uvítali, kdyby bylo 276 nových stání zbudováno u chystané tramvajové tratě ve Zdibech, namísto zatím hůře MHD dostupných Líbeznic. Podobný paradox částečně vznikl v případě Park and Ride u vlakové zastávky Praha Běchovice střed – 64 míst, která tu TSK loni zbudovalo, ještě voní novotou. Místní i přespolní ale vozy raději nechávají o jednu vlakovou zastávku dál, v Praze-Klánovicích. Další alternativou pak pro ně bude největší třípatrového P+R, které do roka a půl vznikne u metra na Černém Mostě.