metro.cz

Počasí v Praze

5 °C / 16 °C

Pondělí 7. října 2024. Svátek má Justýna

Zeleneč i „zbytečné“ Líbeznice

  19:00
Středočeský kraj odtajnil lokality, kde vyroste desítka nových parkovišť P+R.
Integrace a P+R | foto: PID

Na území hlavního města se nachází celkem jednadvacet parkovišť fungujících v režimu P+R (Park and Ride). Patrně nejblíže jeho okraji se nachází to na Zličíně, k přestupu na vlak pak slouží třeba P+R Radotín či dvojice parkovišť pro přespolní v Běchovicích.

Záchytná parkoviště ale v posledních letech vznikají také na území Středočeského kraje, kde mají v budoucnu stát v mnoha desítkách lokalit. Nyní kraj odtajnil desítku míst, odkud budou řidiči po zaparkování do Prahy dojíždět maximálně za čtyři roky.

„První parkoviště v Brandýse nad Labem-Staré Boleslavi je již ve výstavbě, na konci roku 2022 by jej mohly následovat nový parkovací dům v Tuklatech a parkoviště Dubenec-Skalka. Výstavba zbylých parkovišť je uvažována v letech 2022-2025,“ říká mluvčí pražského organizátora dopravy Ropid Filip Drápal. Všechny vybrané lokality jsou podle něj situované v těsné blízkosti páteřní železniční i silniční infrastruktury a byly zvoleny na základě studie a doporučení Integrované dopravy Středočeského kraje a krajského odboru dopravy. „Vzniknout by měly jak standardní pozemní parkoviště, tak kapacitní parkovací domy,“ dodává Drápal.

Budoucí parkoviště by měla vzniknout také v Hostivicích, kde by měl stát parkovací dům s kapacitou 480 míst. V Zelenči-Mstěticích, kde je možné přestupovat na vlaky S2 a S22, by šlo rovněž o dům s 341 místy. Dále jsou ve hře Čerčany, Rudná a Světice v podobě pozemního parkoviště. Výsledky studie odboru dopravy totiž ukázaly, že je u mnoha lokalit možné vybudovat záchytné parkoviště vzhledem k omezeným prostorovým podmínkám jen v podobě parkovacího domu. To ale znamená také více peněz proti původnímu odhadu. Odhadovaná částka se dle odhadů tiskového odboru kraje zvýší téměř o dvojnásobek. Část by měly nicméně pokrýt evropské dotace.

Samostatnou kapitolou je pak podle řady reakcí na sociálních sítítch chystané P+R v Líbeznicích. Středočeští řidiči přijíždějící do Prahy ze severu by totiž podle mnoha z nich raději uvítali, kdyby bylo 276 nových stání zbudováno u chystané tramvajové tratě ve Zdibech, namísto zatím hůře MHD dostupných Líbeznic. Podobný paradox částečně vznikl v případě Park and Ride u vlakové zastávky Praha Běchovice střed – 64 míst, která tu TSK loni zbudovalo, ještě voní novotou. Místní i přespolní ale vozy raději nechávají o jednu vlakovou zastávku dál, v Praze-Klánovicích. Další alternativou pak pro ně bude největší třípatrového P+R, které do roka a půl vznikne u metra na Černém Mostě. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Procházka po hladině Vltavy, Orloj i létající věže. Nechte se unést expozicí Praga Magica

vydáno 7. října 2024  12:46

Neopakovatelný zážitek pro pražské rodáky i přespolní? Přímo v domě U Červené lišky na Staroměstském náměstí probíhá interaktivní vizuální výstavou Praga...  celý článek

Láska má spoustu barev i odstínů, říká streetartový umělec David Strauzz

vydáno 7. října 2024  5:27

Vyrůstal v Kanadě v rodině českých emigrantů, teď žije v Praze. Scházíme se na Žižkově, kde má ateliér. Kousek od něj nedávno vznikl i jeho nový mural....  celý článek

Degustátoři se měli co ohánět. Ochutnali přes 270 pálenek

vydáno 6. října 2024  19:03

Hlavní slovo měly v pátek na půdě Vysoké školy chemicko-technologické v Praze (VŠCHT) destiláty. Už potřetí totiž komise vybíraly, který z nich si odnese...  celý článek

Artritida neznamená pro pacienty konec aktivity. Každý rok hrozí tisícům nových pacientů

vydáno 6. října 2024  5:01

Každý rok hrozí přibližně třem tisícům nových pacientů, že se od lékařů dozvědí, že trpí revmatoidní artritidou. Pacientská organizace Revma Liga ČR na...  celý článek