Železniční trať mezi Komořany a Braníkem tvoří přirozenou hráz proti povodni. Podjezdy pod ní chrání proti velké vodě speciální hradidla.
„Už v říjnu jsme zjistili, že objednané práce nebyly provedeny dobře. Voda by totiž v místě, kde hradidlo dosedá na vozovku, prosakovala. Proto radnice požadovala odstranění závad. Teď je patrné, že se problém povedlo odstranit,“ uvedla mluvčí modřanské radnice Ivana Hudcová.
Krátce po deváté hodině ráno přijel těžký jeřáb, roztáhl stabilizační nohy a o32 minut později viselo na háku první z patnácti kovových hradidel. To jediné se od ostatních liší červenou barvou. Jeřáb zvedl téměř patnáct metrů dlouhou rouru a dělník její pohyb ve vzduchu usměrňoval lanem. Po náspu trati stoupal nahoru a společně s dalším člověkem ji zasadil do vodicí dráhy. V té na lanech zvolna klesala až na vozovku pod mostem. Na ně pak postupně ukládali další.
Opravu místa, kam hradidla dosedají, objednalo hlavní město. „Bylo potřeba zejména upravit, vyrovnat a zpevnit dosedací práh,“ uvedl projektant Michal Trnka ze společnosti Aquatis s tím, že celková hmotnost všech patnácti hradidel je 22,5 tuny.
Pro případ povodně má městská část nasmlouvanou firmu, která musí hradidla v přesně stanoveném čase usadit. A že čas při povodni utíká rychleji než obvykle, tu dobře vědí. Včera při zkoušce se podjezd povedlo uzavřít za 68 minut.