metro.cz

Počasí v Praze

20 °C / 28 °C

Neděle 14. srpna 2022. Svátek má Alan

Další 3 fotografie v galerii
Budoucí eskalátor do stanice Petřiny | foto: Jiří Junek

Razič Tonda počká v listopadu před Dejvickou na Adélu

  16:45
Už jen posledních asi 500 ze 1700 metrů zbývá do proražení tunelu metra z Červeného vrchu do Dejvické. Na projížďku si ale budeme muset ještě nějakou dobu počkat.

Největší oříšek při prodloužení trasy metra A z Dejvické do Motola představovala stanice Červený Vrch. Geologické podloží v místech totiž bylo příliš měkké. "Průzkumem se zjistilo, že křemence, které jsme tam předpokládali, se vůbec neobjevily. Ale zvládli jsme to," říká hlavní stavbyvedoucí Metrostavu Jiří Junek.

Tunel se prorazí v listopadu, metro pojede až za dva roky

Motol

Veleslavín

Vyšší investice

Stavba prodloužení trasy metra A z Dejvické do Motola se prodraží o 1,3 miliardy korun.

Nová trasa bude mít čtyři nové stanice: Motol, Petřiny, Veleslavín a Červený vrch, přičemž stavba poslední jmenované dala stavařům nejvíce zabrat. Do konce už ale zbývá nějaký pět set metrů, přičemž razící štít Tonda je nějakých 150 metrů před Adélou. Aby slavnostní proražení, které se čeká kolem 25. listopadu, bylo co nejefektivnější, Tonda má počkat na Adélu, aby oba stroje do cíle dojely současně.

Podle Jiřího Junka se na zbývající trase už ale nějaká nepříjemná překvapení čekat nedají. Vše prý totiž vychytaly geologické průzkumy, které se dělaly po červencovém propadu vozovky na Evropské. Pod touto rušnou ulicí totiž tunel vede a jak nehoda ukázala, pod povrchem čekaly nástrahy v podobě výdutí. "Propad vozovky ale neměl návaznost na ražbu tunelu," říká šéf odboru investic dopravního podniku Lukáš Kruml.

Cena prodloužení metra by se měla pohybovat kolem 22 miliard

Návaznost měl ale propad na náklady stavby metra. Sanační práce a geologické průzkumy, které by se podle Krumla včetně nového povrchu vozovky měly vejít do sto milionů korun, zatím zaplatí dopravní podnik. "Bude se jednat o tom, kdo tyto vícenáklady uhradí," dodává Lukáš Kruml. Cena prodloužení metra by se měla pohybovat kolem dvaadvaceti miliard, aby se projekt nezastavil, musel si dopravní podnik půjčit. Zprovoznění prodlouženého áčka se očekává ve třetím čtvrtletí 2014.

Plán prodloužení

Komentáře

Hlavní zprávy

„Obchodní“ stezky ve metropoli. Lidé nechodí tudy, kudy jim to architekti, developeři a plánovači nalinkují.

PRAHA? AHA!
vydáno 14. srpna 2022  16:56

Zvedněte pohled od displeje mobilního telefonu a zkuste vnímat, kudy chodíte, kolem čeho chodíte a po čem chodíte. Možná vás překvapí, co vám celé roky...  celý článek

Při povodních před 20 lety pomáhali také vojáci. Z vody tahali muže s koněm

vydáno 14. srpna 2022  7:22

Zástupce velitele 243. vrtulníkové letky major Marek Bohuněk a jeho kolega palubní technik praporčík Jaroslav Vlček v roce 2002 sloužili u Letky letecké...  celý článek

Ježčí zkouška dospělosti může proběhnout i u vás na zahradě

vydáno 13. srpna 2022  7:07

Pokud máte chuť ubytovat pichlavého souseda, musíte projít konkurzem. První mláďata se už zabydlují v Troji.  celý článek

Predátor je s námi 35 let. Důstojného následovníka neměl nejmíň dvanáct. Tedy až do teď

Strážce streamu
vydáno 12. srpna 2022  14:00

STRÁŽCE STREAMU To, že se snímek Predátor: Kořist povedl, se dalo tušit již pár dní před jeho premiérou na streamovací platformě Disney+. Film zasazený na počátek...  celý článek