metro.cz

Počasí v Praze

14 °C / 28 °C

Neděle 3. července 2022. Svátek má Radomír

Další 3 fotografie v galerii
Budoucí eskalátor do stanice Petřiny | foto: Jiří Junek

Razič Tonda počká v listopadu před Dejvickou na Adélu

  16:45
Už jen posledních asi 500 ze 1700 metrů zbývá do proražení tunelu metra z Červeného vrchu do Dejvické. Na projížďku si ale budeme muset ještě nějakou dobu počkat.

Největší oříšek při prodloužení trasy metra A z Dejvické do Motola představovala stanice Červený Vrch. Geologické podloží v místech totiž bylo příliš měkké. "Průzkumem se zjistilo, že křemence, které jsme tam předpokládali, se vůbec neobjevily. Ale zvládli jsme to," říká hlavní stavbyvedoucí Metrostavu Jiří Junek.

Tunel se prorazí v listopadu, metro pojede až za dva roky

Motol

Veleslavín

Vyšší investice

Stavba prodloužení trasy metra A z Dejvické do Motola se prodraží o 1,3 miliardy korun.

Nová trasa bude mít čtyři nové stanice: Motol, Petřiny, Veleslavín a Červený vrch, přičemž stavba poslední jmenované dala stavařům nejvíce zabrat. Do konce už ale zbývá nějaký pět set metrů, přičemž razící štít Tonda je nějakých 150 metrů před Adélou. Aby slavnostní proražení, které se čeká kolem 25. listopadu, bylo co nejefektivnější, Tonda má počkat na Adélu, aby oba stroje do cíle dojely současně.

Podle Jiřího Junka se na zbývající trase už ale nějaká nepříjemná překvapení čekat nedají. Vše prý totiž vychytaly geologické průzkumy, které se dělaly po červencovém propadu vozovky na Evropské. Pod touto rušnou ulicí totiž tunel vede a jak nehoda ukázala, pod povrchem čekaly nástrahy v podobě výdutí. "Propad vozovky ale neměl návaznost na ražbu tunelu," říká šéf odboru investic dopravního podniku Lukáš Kruml.

Cena prodloužení metra by se měla pohybovat kolem 22 miliard

Návaznost měl ale propad na náklady stavby metra. Sanační práce a geologické průzkumy, které by se podle Krumla včetně nového povrchu vozovky měly vejít do sto milionů korun, zatím zaplatí dopravní podnik. "Bude se jednat o tom, kdo tyto vícenáklady uhradí," dodává Lukáš Kruml. Cena prodloužení metra by se měla pohybovat kolem dvaadvaceti miliard, aby se projekt nezastavil, musel si dopravní podnik půjčit. Zprovoznění prodlouženého áčka se očekává ve třetím čtvrtletí 2014.

Plán prodloužení

Komentáře

Hlavní zprávy

Monacké knížectví nad pražským Botičem aneb Kde žijí milionáři nad chatrčí

PRAHA? AHA!
vydáno 3. července 2022  11:07

Zvedněte pohled od displeje mobilního telefonu a zkuste vnímat, kudy chodíte, kolem čeho chodíte a po čem chodíte. Možná vás překvapí, co vám celé roky...  celý článek

Pražské pouliční osvětlení je zase chytřejší. Novinka navíc šetří energii

vydáno 3. července 2022  5:41

Správce veřejného osvětlení – Městská společnost Technologie hlavního města Prahy (THMP) – pokračuje v zavádění chytrých technologií v metropoli. Od...  celý článek

Jehovisté? Kdepak. Po domácnostech chodí úředníci magistrátu. Učí třídit

vydáno 2. července 2022  5:34

V hnědých popelnicích končí také plast nebo sklo, což kazí kompost. Změnit to má nová kontaktní kampaň Pražských služeb.  celý článek

Frontová linie. Na letištích chybí lidé. Bojuje se o odbavení i náhrady

vydáno 1. července 2022  16:27

Dva covidové roky letiště i letecké společnosti krvácely. Teď úpí znovu. Lidé zase létají jako diví, ale na přepážkách „nejsou lidi“.  celý článek