metro.cz

Počasí v Praze

13 °C / 19 °C

Pátek 3. května 2024. Svátek má Alexej

BMW 6 GT: fešácký rozmar, co dává smysl

  5:55
Stříbrná lišta na prahu hlásá: Luxury Line. A na vysoké zádi se zase blýskají dvě písmena: GT. Stojí před námi BMW 640d, obrovský hybrid vyššího sedanu, sportovního kupé a praktické limuzíny. Je to nástupce do jisté míry kontroverzního modelu 5 GT, je však delší a mnohem hezčí.
BMW 6 GT | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Ano, i tento zástupce vyšší třídy bude vyvolávat otázky, zda mají jeho zvláštní proporce smysl, ale když si sednete dovnitř, pochopíte. Je to v podstatě BMW řady 7, ale prostornější. Více místa nad hlavou, pohodlnější nasedání. Když sklopíte zadní sedadla, vznikne letiště, nízká nakládací hrana zase odkazuje na praktickou stránku věci – tohle je luxusní stěhovák.

Oproti vysloužilému modelu 5 GT je novinka o něco nižší, designéři také vyslyšeli kritiku a snížili záď, a to dokonce o 64 milimetrů. Lepší aerodynamice pomáhají aktivní klapky a zadní spoiler. Oproti bavoráku sedmé řady se uvnitř myslelo i na praktické věci, například sedadla jsou dělená v poměru 40/20/40. Objem kufru narostl o 110 litrů, celkově nový model 6 GT nabídne 610 litrů. Podobně jako Škoda Superb přišlo i tohle BMW o dvoudílné páté dveře, kdy bylo možné otevřít buď pouze spodní část, nebo celek včetně okna.

Perfektně vyladěný je infotainment, který můžete ovládat gesty, stačí jen ve vzduchu zatočit prstem a snížíte například zvuk. I toto auto je vybaveno systémem automatického parkování bez řidiče, přičemž okolí vozu hlídá hned několik kamer.

Mnohem silnější v kramflecích je novinka i na silnici. Základem řady motorů je 630i GT, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec 258 koňmi, následuje silnější 340koňový šestiválec 640i, přičemž ten už lze kombinovat s pohonem všech kol. Oba motory mají osmistupňovou automatickou převodovku.

My jsme v testu vyzkoušeli naftovou variantu 640d se dvěma turby, která nabízí solidních 315 koní, má také šest válců a je to motor vhodný k zamilování. Z nuly se dostane na stovku za 5,3 vteřiny, přičemž krouticí moment 680 Nm při 1750 až 2250 ot/min dokáže udělat i z takto vyššího auta velmi zábavné sportovní vozidlo.

BMW 6 GT standardně používá vzduchové odpružení na zadní nápravě, za příplatek lze ale pořídit adaptivní podvozek kombinující vzduchové odpružení na obou nápravách a adaptivní tlumiče. Koupit si můžete také aktivní stabilizátory. Velmi zajímavá je spotřeba. Hmotnost auta se blíží dvěma tunám, také tu máte zmíněný pohon všech kol, a přesto se motor s velmi sametovým chodem a bezchybně fungující převodovkou umí spotřebou dostat na krásných 8 litrů na sto kilometrů. Základní cena auta s tímto motorem startuje bez padesáti tisíc na dvou milionech korun.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
Témata: BMW, hybrid, Škoda Superb

Hlavní zprávy

Zálivky do korporátů jsou zbytečně plné chemie, říká omáčkář z Moravy

vydáno 3. května 2024  9:21

Fermentace je tradiční metoda, která v současnosti slaví svůj comeback. Delší trvanlivost je jen jednou z mnoha výhod.  celý článek

Světový den filmové legendy Star Wars se blíží. Ve hře je pro soutěžící tisíc dolarů

vydáno 2. května 2024  18:58

Co kdyby vám někdo řekl, že dostanete pětadvacet tisíc korun za to, že zhlédnete ságu Star Wars? Má to ovšem malý háček. Šanci na prémii mají ti, kteří...  celý článek

Vzteklý křeček spadl do bazénu, nechtěl se nechat chytit. Pomohli až strážníci

vydáno 3. května 2024  11:02

Vzácný křeček polní se začátkem týdne zatoulal až na jednu zahradu v brněnské části Komín. Jenže zahrada pro něj skýtala past v podobě zapuštěného bazénu,...  celý článek

CHKO Slavkovský les vznikla před 50 lety na ochranu léčebných zdrojů

vydáno 3. května 2024  11:02

Na den přesně před 50 lety byla 3. května 1974 založena Chráněná krajinná oblast (CHKO) Slavkovský les. Podle jejího současného ředitele Jindřicha Horáčka...  celý článek