metro.cz

Počasí v Praze

20 °C / 32 °C

Pondělí, 20. srpna 2018. Svátek má Bernard.
BMW 6 GT
Větší foto
BMW 6 GT | foto: Petr Holeček, Metro.cz

BMW 6 GT: fešácký rozmar, co dává smysl

17. května 2018  5:55 Petr Holeček Metro.cz
Stříbrná lišta na prahu hlásá: Luxury Line. A na vysoké zádi se zase blýskají dvě písmena: GT. Stojí před námi BMW 640d, obrovský hybrid vyššího sedanu, sportovního kupé a praktické limuzíny. Je to nástupce do jisté míry kontroverzního modelu 5 GT, je však delší a mnohem hezčí.

Ano, i tento zástupce vyšší třídy bude vyvolávat otázky, zda mají jeho zvláštní proporce smysl, ale když si sednete dovnitř, pochopíte. Je to v podstatě BMW řady 7, ale prostornější. Více místa nad hlavou, pohodlnější nasedání. Když sklopíte zadní sedadla, vznikne letiště, nízká nakládací hrana zase odkazuje na praktickou stránku věci – tohle je luxusní stěhovák.



Oproti vysloužilému modelu 5 GT je novinka o něco nižší, designéři také vyslyšeli kritiku a snížili záď, a to dokonce o 64 milimetrů. Lepší aerodynamice pomáhají aktivní klapky a zadní spoiler. Oproti bavoráku sedmé řady se uvnitř myslelo i na praktické věci, například sedadla jsou dělená v poměru 40/20/40. Objem kufru narostl o 110 litrů, celkově nový model 6 GT nabídne 610 litrů. Podobně jako Škoda Superb přišlo i tohle BMW o dvoudílné páté dveře, kdy bylo možné otevřít buď pouze spodní část, nebo celek včetně okna.

Perfektně vyladěný je infotainment, který můžete ovládat gesty, stačí jen ve vzduchu zatočit prstem a snížíte například zvuk. I toto auto je vybaveno systémem automatického parkování bez řidiče, přičemž okolí vozu hlídá hned několik kamer.

Mnohem silnější v kramflecích je novinka i na silnici. Základem řady motorů je 630i GT, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec 258 koňmi, následuje silnější 340koňový šestiválec 640i, přičemž ten už lze kombinovat s pohonem všech kol. Oba motory mají osmistupňovou automatickou převodovku.

My jsme v testu vyzkoušeli naftovou variantu 640d se dvěma turby, která nabízí solidních 315 koní, má také šest válců a je to motor vhodný k zamilování. Z nuly se dostane na stovku za 5,3 vteřiny, přičemž krouticí moment 680 Nm při 1750 až 2250 ot/min dokáže udělat i z takto vyššího auta velmi zábavné sportovní vozidlo.

BMW 6 GT standardně používá vzduchové odpružení na zadní nápravě, za příplatek lze ale pořídit adaptivní podvozek kombinující vzduchové odpružení na obou nápravách a adaptivní tlumiče. Koupit si můžete také aktivní stabilizátory. Velmi zajímavá je spotřeba. Hmotnost auta se blíží dvěma tunám, také tu máte zmíněný pohon všech kol, a přesto se motor s velmi sametovým chodem a bezchybně fungující převodovkou umí spotřebou dostat na krásných 8 litrů na sto kilometrů. Základní cena auta s tímto motorem startuje bez padesáti tisíc na dvou milionech korun.



Komentáře

Hlavní zprávy

„Strach jsem neměla. Byla jsem spíš nas..ná,“ vzpomíná hlasatelka

Bývalá televizní hlasatelka Kamila Moučková
vydáno 20. srpna 2018  18:54

„Naklonil se ke mně plukovník, úst mu zavanul odporný vzduch a řekl mi důrazně, že mám okamžitě ukončit moderování. Samopalníci mě pak vyvedli ze studia,...  celý článek

Cirque Inextremiste servírují nálož odvahy

Momentka z představení.
vydáno 20. srpna 2018  12:47

Jeden z vrcholů Letní Letné hraje na struny rizika, silných zážitků i nekorektního humoru.   celý článek

Češi riskují při túrách v cizině zdraví i peníze

Ilustrační snímek
vydáno 20. srpna 2018  10:21

Lehkomyslnost se zejména v horách nevyplácí. Může vyjít na statisíce korun.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám