metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 22 °C

Neděle 12. května 2024. Svátek má Pankrác

Movember drží i tramvaje a autobusy

  8:20
Polepením masek svých dopravních prostředků šíří podnik v Praze osvětu o zdraví mužů.
Knír můžete vidět i na lince autobusu 150. | foto: Ropid

Klíčov, Kačerov, ale i centrum metropole. Na těchto a dalších místech již čtenáři deníku Metro mohli v uplynulých dnech spatřit autobus či tramvaj opatřenou slušivým knírem. „Dle informací dopravního podniku je v Praze v provozu patnáct těchto autobusů a stejný počet tramvají, takže potkat takové vozidlo je poměrně náhoda,“ píše organizátor dopravy Ropid na svém Facebooku.

Dopravní podnik se od prvního listopadu zapojuje do projektu Movember. Stejně jako ve dvanácti dalších městech v Česku, i v Praze jezdí autobusy a tramvaje vyzdobené kníry.

„Dopravce chce tímto způsobem podpořit projekt Movember a pomoci šířit osvětu týkající se mužského zdraví. Cílem podpory je oslovit co nejvyšší počet lidí v ulicích měst,“ uvádějí zástupci tiskového odboru dopravního podniku s tím, že jde o další společný projekt pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR.

Kníraté dopravní prostředky se u Pražanů těší velké oblibě. Dle jejich reakcí na sociálních sítích se někteří dobrodruzi neváhají za kníratou tramvají či autobusem vydat i na druhý konec Prahy. Některým však chybí kníry v podzemce. „Škoda, že nejsou takto polepeny i čelní vozy metra. Fousatá M1 by byla legrační,“ píše na Facebooku Pražské integrované dopravy Ondřej Duba.

Pokud zaznívá na sociálních sítích kritika fousatých vozů MHD, jde spíše na vrub nesmyslně utracených peněz za polep vozů než na hodnotu akce samotné. Dle Jana Bergera by bylo od dopravců rozumnější, kdyby místo polepů raději věnovali finanční obnos na podporu boje s rakovinou. Jak ale Ropid obratem vysvětluje, cílem kampaně je především na problém upozornit. „Dopravní podniky na akci spolupracují s nadačním fondem proti rakovině,“ píše Ropid.

Movember

  • Nejběžnější způsob, jak kampaň podpořit, je nechat si narůst pod nosem knír, takzvaný Mo. A také si zajít na preventivní prohlídku.
  • Cílem podpory dopravních podniků je oslovit co nejvyšší počet lidí v ulicích měst. Charitativní celosvětovou kampaň Movember zastřešuje v Česku nadační fond Muži proti rakovině.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Ve Štěchovicích si vychutnáte pravěk české turistiky. Vyrazíte po červené?

vydáno 11. května 2024  6:10

České turistické značení je fenomenální, chodí se podle něj také v Rumunsku, Brazílii a nově i v Mongolsku. Právě před 135 lety, 11. května 1889, to...  celý článek

„Ševci nemaj co žrát. Footshop je shit!!!“ Hádka o boty je ukázkou guerillového marketingu

vydáno 10. května 2024  5:33

Praha versus Zlín. Z hádky zakladatelů Footshopu a Vasky o posprejovanou výlohu se vyklubal podvod. Šlo o ukázku takzvaného guerillového marketingu,...  celý článek

Metropole v roce 1836. Miluju Prahu a Metro vybírají nejkrásnější pražské veduty

vydáno 9. května 2024  17:57

Idylický pohled na Týnský chrám a Staroměstské náměstí zachytil v roce 1836 Karel Würbs. Šlo o nový pohled na chrám, na který Pražané čekali bezmála 20...  celý článek

Dítě za Oscara? Kdysi skvělý seriál American Horror Story se stal obětí scénáristické stávky

Strážce streamu
vydáno 10. května 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Druhá polovina dvanácté řady seriálu American Horror Story (AHS) s podtitulem Delicate je za námi. A je proto ideální čas si nad kolísavými kvalitami...  celý článek