V Ringhofferově továrně na Smíchově byl tehdy vyroben speciální otevřený vyhlídkový vůz."Ve vozovém parku to bylo a je vskutku ojedinělé vozidlo," potvrzuje vedoucí archivu dopravního podniku Pavel Fojtík. Na běžném dvou nápravovém podvozku byla namontovaná lehká kostra ve tvaru písmene U s malou stříškou. Po stranách stříšky byla namontovaná plachta, která se mohla v případě nepříznivého počasí shrnout. Vyhlídkovým vozem mohlo jet 27 cestujících, kteří našli místa na dřevěných lavicích.
Vůz byl do provozu zařazen přesně před sto lety, 22. května 1913. Jeho sláva ale netrvala moc dlouho. Staropražskou idylku počátku 20. století krutě ukončila 1. světová válka a po ní panoramatchtiví výletníci přesedli do autokarů a "pětistovka" se v provozu objevovala stále méně.
Unikátní vůz postupně našel jiné využití, sloužil třeba jako pojízdná reklama. "Tradičně se pětistovka také objevovala v čele různých průvodů," dodává Fojtík. V roce 1972 se stal exponátem Muzea MHD a zájemci ho dnes mohou obdivovat v sídle muzea, ve Střešovické vozovně.