Chtěli jsme vědět, jak to bude s hromadnou dopravou v Praze vypadat, pokud by měla současná kalamitní situace trvat i zítra. Mluvčí dopravního podniku byl ale schopen sdělit jen výhled na nejbližší hodiny. „Během odpoledne se budeme snažit zajistit alespoň některé linky tramvají. Teď jsou hlavní překážkou tramvaje, které s vybitými bateriemi zůstaly na kolejích. Musíme je odtáhnout, aby se na koleje dostala manipulační tramvaj, která odstraní námrazu z trolejí,“ říká Jiří Štábl.
Kam nedosáhne metro, tam jezdí autobusy X
Otázek se ale nabízí víc. Kdy naposledy došlo k takovému kolapsu tramvajové dopravy v metropoli? Štábl se hluboce zamýšlí a praví: „Pokud mám informace, tak v takovémto rozsahu v uplynulých letech k tomuto nedošlo. Určitě minimálně deset dvacet let.“ Firma místo tramvají nasadila náhradní autobusy, dispečeři kvůli kalamitní situaci probděli noc.
„Byla to celonoční práce. Sehnat řidiče autobusů a naplánovat náhradní trasu,“ dodává mluvčí. A jak se plánuje, kam prioritně autobusy (značené jako X) zamíří? „Chtěli jsme zajistit hlavně úsek bez dosahu metra nebo pravidelných autobusových linek. Tedy tak, aby se lidé z okrajových částí města dostali na nejbližší metro nebo běžnou autobusovou linku,“ uzavírá.