Co může lidem nabídnout Titanic 3D?
To záleží na divácích. Většina z nich už film předtím viděla, takže na něj půjdou znovu s určitým očekáváním. Je to jako vidět s odstupem času naživo vaši oblíbenou kapelu z 80. let a čekat, až zahraje svůj velký hit, rozdivočet se při úderu prvního akordu a transportovat se do jiného času a místa. Technologie 3D navíc umožňuje tvůrcům vyvést diváky z rovnováhy, je to nepředvídatelný prostor, který dokáže pohnout emocemi.
Myslíte si, že s předěláním do 3D kabátu je potenciál vyčerpán, nebo že lze téma Titaniku ještě nějak využít díky moderním technologiím?
Myslím, že dobrým nápadem by mohla být počítačová hra, v níž by člověk v reálném čase hrál pasažéra lodi. Začínat by mohla nárazem lodi do ledové kry nebo těsně před ním.
Jak vám původní Titanic změnil život?
Byla to hlavně výborná vizitka. Titanic vám otevíral dveře ke stolům velkých světových hráčů, které jste pak mohli k něčemu využít, v mém případě třeba v zájmu dobročinných akcí a charity. Ten film měnil historii a byla to velká pocta v něm hrát, protože se řadí do pantheonu nejvýznamnějších filmů.
Vy osobně jste hrál padoucha, nebojíte se, že se s novým uvedením filmu do kin vzedme vlna nenávisti vůči vaší osobě?
To už jsem zažil a jsem na to dobře připraven. Na postavu Caledona Hockleyho se ale teď nahlíží trochu jinak. Třeba právě předělávka filmu pomůže lidem, aby viděli mou postavu z jiného úhlu a měli pro ni více pochopení.
Takže jste nezažíval nepřátelství ze strany diváků?
Muži se shodují, že jsem hrozný střelec, když jsem nedokázal v jedné scéně zastřelit hlavní hrdiny. A ženy se dělí na dva tábory. Ty, které smetla Leonardománie a nedokážou mi odpustit, že jsem stál v cestě opravdové lásce, a na ty vychytralejší milovnice šperků, které si myslí, že se Rose zbláznila a že měla zůstat s Calem.
Žil byste rád v době kolem roku 1912?
Život před mobilními telefony! To by bylo skvělé. A ještě navíc v době, kdy zručnost řemeslníků za něco stála. Scházejí mi věci, které jsou udělané a vyrobené pořádně. Architektura a řemesla zažily velký úpadek.
Jak se snášíte s oceánem?
Svoji kariéru jsem si ukoval na moři ve filmu Úplné bezvětří, kde jsem hrál lodního blázna. Na moři to tedy zvládám.
V kině se snadno zapomíná, že příběh filmu je založen na skutečné historické tragédii. Jaký vliv má tato událost na vás?
Teď mnohem větší než kdysi. Při natáčení jsem to ani tolik nepociťoval. Přece jenom jsme vytvářeli film, tedy něco umělého. Pak jsem ale viděl na BBC záběry z plavby a měl jsem při tom dost nepříjemný pocit. Nyní tíhu té tragédie už cítím.