"Tak velký oblouk se tu už dlouho nezvedal," uvedl František Polák, mluvčí stavební společnosti Metrostav, která most staví. Trojský most je podle něj navíc i ve světě jedinečný svou konstrukcí. Výška oblouků na mostech tvoří zpravidla 30 až 40 procent celkového rozpětí mostu, v případě nové pražské stavby je to jen deset procent, sdělil mluvčí Metrostavu. "Takových mostů skutečně asi po světě moc není," dodal Polák.
Samotné zvedání ocelových oblouků bude hlavně věcí techniky, na akci bude dohlížet kolem 12 odborníků. Klíčovou roli mají geometři. Musí podle mluvčího Metrostavu dávat pozor, aby se oblouk při zvedání nevychýlil z určené pozice. Samotný závěr připadne svářečovi, který oblouky svaří. Most propojí Holešovice a Troju, jezdit po něm budou auta i tramvaje. Původně měla stát stavba asi půl miliardy korun. Dvojnásobné zdražení způsobila chyba v projektu, uvedl již dříve primátor Bohuslav Svoboda.