Během června jste spustili novou aplikaci. Co vás k tomuto kroku vedlo?
Rozhodnutí jsme učinili především proto, že jsme chtěli našim zákazníkům dopřát větší komfort. Ten poskytuje třeba přehled rezervací v off-line režimu bez nutnosti internetu, což využijete ve chvíli, kdy se dostanete na místo se špatným pokrytím. A věřte nebo ne, takových míst je stále opravdu hodně. Výhodou je i možnost chatovat s majitelem.
Od služby se podle svých slov snažíte odrazovat vášnivé konzumenty alkoholu, kteří pak dělají hluk. Jakým způsobem zajišťujete, že se to nikde neděje?
Potřeba klidu, omezení hluku a všech negativních dopadů je pro nás klíčová. Na webu máme viditelně umístěn kodex bezkempaře, obchodní podmínky a u každého pozemku upozornění. Každý host je tedy interně hodnocen majitelem či jiným hostem, a jakmile se někdo na pozemku chová nevhodně, bude pro něj velmi obtížné si příště rezervovat další výjezd.
Kde je hranice mezi slušným popíjením a párty, která není namístě?
Hranice se pohybuje i v závislosti na daném majiteli. Určitě to není o tom, že si nemůžete na pozemku otevřít lahev vína, spíše o tom, když si jich otevřete šest a noc končíte hlučením a rušením jedné z hlavních charakteristik Bezkempu – tedy klidu.
Pokud by se chtěl někdo zapojit a nabízet i svůj pozemek, co musí udělat?
Na začátku jsme místa sháněli sami, teď už si nás hledají majitelé. Ti si místo zaregistrují a my následně vyšleme pracovníka, který místo prověří, s majitelem se spojí a registraci společně on-line dokončí tak, abychom mohli místo nabízet. Pokud se odehrávají nějaké nesrovnalosti, na místo jedeme osobně. Všechna místa ale samozřejmě i nadále sledujeme, průběžně objíždíme, kontrolujeme, vylepšujeme s majiteli. To nás plně zaměstnává, ale zároveň hodně baví.
Stalo se vám, že majitel pozemku z pronájmu na poslední chvíli vycouval?
Máme tisíce rezervací, tedy bohužel není v našich silách sledovat všechny jednotlivě. Ale žádné pravidelně opakující se problémy naštěstí vůbec nemusíme řešit. Občas třeba řešíme, že host bloudí nebo nemůže na pozemek vjet. Třeba když jsou na cestě větve stromu nebo překážky podobného rázu. To pak samozřejmě vždy řešíme osobně s majitelem.
Jste jedním ze tří zakladatelů Bezkempu. Popište nám svou roli. Jaké byly začátky projektu?
Já se starám především o marketing a strategický rozvoj, Petr a Pavel Nohejlovi dohlíží na vývoj a přidal se k nám Luboš Tesař jako provozní ředitel. Musím říct, že Bezkempu hodně pomohly covidové vlny, lidé se naučili cestovat po Čechách, a tak oproti roku 2018, kdy jsme začínali, máme každoročně téměř exponenciální růst zájemců. Musím říct, že když si vzpomenu na náš úplně první výjezd na Moravu, kde jsme trochu neohrabaně přesvědčovali místní, že k nim přijedou na pozemek přespat úplně cizí lidi, je to za tak krátkou dobu dost velký skok. Například loňské léto s námi nocovalo v nejvytíženější den 2600 lidí naráz.
O jaká místa je na kempování největší zájem? Existuje nějaké místo, které je vám naopak v nabídce k ničemu a nikdo tam nechce? Třeba Bruntál?
Asi vás to překvapí, ale ze zkušenosti mohu říct, že skutečně každé místo, dokonce i v Bruntále, má svého zákazníka. Takové místo, kam by nikdo nechtěl, nemáme. Problematické to může být pouze ve chvíli, kdy majitel přežene nabídku pozemku cenově, to se samozřejmě pak shání lidé na přespání hůře. Nedá se proto ani říct, co je nejoblíbenější, ale jakousi aktuální popularitu, podle níž je možné pomyslný žebříček top míst vidět, máme umístěnou u nás na webu.
Co když například ztratím na bezkempovém místě nějakou drobnost a pak ji chci zpět? Máte na to nějaký mechanismus?
Tohle je o lidech. Pokud někdo ztratí kdekoli svou osobní věc a druhý ji najde, záleží na tom, jak se zachová. Samozřejmě najde-li tu věc majitel a ví, kdo tam byl, má logicky i nějaký kontakt na hosty. Lepší mechanismus na to popravdě zatím nemáme.