Do obchodu vak smí jen zákazníci, kteří mají staenou aplikaci a zřízenou bankovní identitu.
Obchod funguje kompletně bez prodavačů a zákazníci se v něm obsluhují sami díky vyuití kombinace platební karty, bankovní identity a speciální aplikace v mobilních telefonech, přiblíil detaily nové prodejny mediální zástupce společnosti COOP Ivo Čimár.
Identifikace je nutná jak z hlediska zákona, jeliko jsou v prodejně i alkoholické nápoje, tak kvůli zamezení případným krádeím.
ádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste sí bezobsluných obchodů |
Proti případným nenechavcům prodejnu hlídá umělá inteligence, která automaticky rozpozná, zda si například někdo dává zboí jinam ne do nákupního koíku. Pokud umělá inteligence vyhodnotí nějaké chování jako nestandardní, automaticky na to upozorní pracovníky na pultu centrální ochrany, doplnil Čimár.
Zástupci ostravského letitě novou prodejnu v odletové hale vítají. Jsem rád, e jsme se dohodli, takovou slubu cestující určitě uvítají. Nepřetritý provoz je velkou výhodou a mám takové tuení, e bude hlavně v pozdějích hodinách lákat i obyvatele okolních obcí, komentoval novou provozovnu generální ředitel Letitě Ostrava Jaromír Radkovský.
Celkově jde o 32. automatickou prodejnu drustva COOP v rámci České republiky, druhou v Moravskoslezském kraji. Ta první byla otevřena v Českém Těíně, dalí je v plánu v beskydské Bílé na Frýdecko-Místecku.
Monost udrení prodejen na vesnicích
Máme dva typy těchto prodejen, městské a vesnické. V těch městských nabízíme lidem monost nakoupit i večer, mimo běnou pracovní dobu, na vesnicích nám zase umoňují sníit provozní náklady, vysvětlil Luká Němčík, ředitel rozvoje skupiny COOP.
Výhoda automatického prodeje podle něj spočívá hlavně ve sníení nákladů na provoz, a to zejména v mzdové oblasti.
Prodavači tam nemusí být po celou dobu, na vesnicích přicházejí třeba jen v nejádanějích časech, kdy si chodí nakupovat lidé, kteří nemají bankovní identitu, například důchodci. A ti ostatní, jen bankovní identitu mají, mohou přijít kdykoliv, vysvětlil ředitel rozvoje.
Sí automatických prodejen chtějí v COOPu letě letos výrazně rozířit. Letos počítáme, e v České republice budeme mít sto prodejen. Není to jen o ekonomické návratnosti, ale také o udrení a navýení komfortu zákazníků, uzavřel Luká Němčík.
Letitě vedle pasaérské přepravy sází hlavně na cargo. Osobní i nákladní přeprava se nám v posledních měsících podstatně zvýila a věřím, e počty pasaérů i mnoství carga porostou i nadále, konstatoval generální ředitel Letitě Ostrava. Jen za první tři měsíce jme v oblasti nákladní přepravy zaznamenali osmiprocentní nárůst, přepravili jsme 3 688 tun nákladů.
Automatizovaná prodejna v jihočeských Strakonicích: