metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 6 °C

Úterý, 13. dubna 2021. Svátek má Aleš.
Kočka (ilustrační foto)
Kočka (ilustrační foto) | foto: freeimages

Láska ke zvířeti může stát i desítky tisíc korun ročně. Více utrácí bezdětní

29. září 2014  9:30 Tomáš Belica Metro.cz
Žrádlo a potřeby vyjdou na více než dva tisíce ročně. A když zvířecí mazlíček stůně, vydáte majlant.

Když ho milujete, neřešíte, kolik peněz do svého zvířecího miláčka investujete. To potvrzuje veterinář Roman Skala. „Je absolutně jedno, jestli má majitel voříška, nebo čistokrevnou rasu. Kolik utratí, je spíše otázkou jeho vztahu k tomu zvířeti,“ říká pražský veterinář. „Máme řadu klientů, kteří za zvíře zaplatili mezi 80 až 100 tisíci,“ dodává Skala, který se specializuje na endoprotézy, tedy umělé klouby.

Bezdětní utratí za zvíře více, hlavně za kočky

Podle Skaly ale on a jeho kolegové pokračují v léčbě, jen pokud v ní vidí smysl. „Jsou lidé, kteří mají tendence léčit zvíře do nekonečna. Ty my ale posíláme jinam,“ vysvětluje. Ani ostatní běžné výdaje za zvíře však nejsou žádná láce. Podle průzkumu domácností ročně za krmivo, hračky a péči o domácí zvířata utratí miliardy korun.

Více jsou ochotni vydat ti majitelé, kteří nemají žádné potomky. Bezdětné české domácnosti utratí za krmivo, především pak u koček, dvakrát více než domácnosti s dětmi. To potvrzuje také výrobce zvířecího krmiva Martin Pučálka. „Kočka spotřebuje sice méně krmiva, ale majitelé jsou za něj ochotni zaplatit více než u krmiva pro psy,“ dodává Pučálka. To je podle něj dáno tím, že majitelé koček ještě úplně nezměnili svůj pohled na krmiva a jdou spíše po značkových výrobcích.

Kolik jsme ochotni utrácet za zvířecí mazlíčky

Jen za psí krmivo a hygienické zvířecí potřeby utratí Češi více než 5,5 miliardy korun ročně

  • Z průzkumu společnosti GfK se poslední dobou výdaje za péči o zvířata přesto snižují.
  • „Průměrná útrata se i v uplynulém roce sice přehoupla přes hranici dvou tisíc korun na jednu domácnost, ale oproti roku 2012 je to o více než stokorunu méně,“ konstatuje Richard Piluša z GfK. Celková útrata českých domácností se tak snížila o více než tři sta milionů.
  • Zhruba 40 procent domácností se snaží nakupovat krmivo pro zvířata v akcích.
  • Přestože nakupujeme stále především v kamenných obchodech, při nákupu krmiva přes internet jsme ochotni utratit několikanásobně více.
  • Platí také, že bezdětné domácnosti investují do svých zvířecích miláčků více peněz.
  • Nejčastěji se kupuje kombinace psích konzerv, granulí a pamlsků. Jen málo lidí krmí své psy výhradně konzervami.

Komentáře

Hlavní zprávy

Nejen Cibulka. Deník Metro připomíná další známé squaty a jejich ne vždy růžové konce

vydáno 13. dubna 2021  17:07

Říká se jim různě – autonomní, kulturní či sociální centra nebo prostě jen hanlivě squaty. Tyhle zdánlivě veřejné a zároveň opuštěné budovy mají jedno...  celý článek

Aranžérie přináší květiny na sto způsobů

vydáno 13. dubna 2021  15:05

Květinová dílna Aranžérie se nachází v Praze 4. Zároveň jde také o sociální podnik.   celý článek

Do Prahy se vrátily školní linky. Další změny se chystají

vydáno 13. dubna 2021  11:15

Chytré displeje ve vozech nebo zbrusu nové řády. Cestující si bleskurychle zvykají.  celý článek

Počet narušení pravidel je už obludný, naříkají strážci hor

vydáno 12. dubna 2021  19:00

„Až na vrcholky hor už vyjedu jenom já...“ Tak možná parafrázují píseň Věry Martinové ti, kteří nohy vyměnili za auto či jiné vozidlo.  celý článek

Vaše fotky z Prahy