metro.cz

Počasí v Praze

-2 °C / -1 °C

Sobota 2. prosince 2023. Svátek má Blanka

Dalších 25 fotografií v galerii
Autobusové nádraží Holešovice | foto: wikipedia.orgMetro.cz

Autobusy končí na periferii, autobusovému nádraží v Holešovicím zvoní hrana

  5:45
Už dva týdny jezdí méně spojů na autobusové nádraží u­ stanice metra Nádraží Holešovice a ­stále více jich končí a­ bude končit mimo centrum města, u stanic metra trasy C Ládví a ­Letňany.

Ládví a Letňany

Autobusů ze severu zajíždí do centra méně. Autobusové nádraží za pár let zřejmě skončí úplně.

  • Autobusy budou končit v Letňanech a na Ládví. Postupně se přesunou všechny dálkové i příměstské linky.
  • Důvodem je mimo jiné otevření tunelu Blanka, které zkomplikuje provoz v ulici V Holešovičkách. Cestující místo čekání v kolonách budou moct jet do centra metrem.
  • Podle Ropidu i ušetří – cesta je rychlejší a za cestu na okraj Prahy zaplatí méně.

„Očekáváme, že do Holešovic bude do budoucna zajíždět stále méně spojů,“ potvrzuje mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal. Holešovické nádraží tak čeká osud, který postihl jiná autobusová nádraží v centru metropole.

Příkladem může být třeba nejstarší autobusové nádraží na Pankráci, které fungovalo do roku 1988. Jeho funkci převzalo nové nádraží u stanice metra Roztyly, více na periferii metropole. Na jeho místě dnes na Pankráci stojí nové kancelářské budovy.

Čeká podobný osud i Holešovice? O budoucnosti areálu zatím není rozhodnuto. Podle platného územního plánu musí místo sloužit infrastruktuře a na jeho budoucí využití zatím neexistuje žádný projekt.

Takhle by se mohlo proměnit okolí nádraží Praha - Bubny.

„Existuje pouze nezávazná studie na přestavbu sousedních Bubnů, ta počítá s tím, že na místě by vznikla smíšená zástavba, tedy byty a kanceláře,“ říká Adam Švejda z ­Institutu plánování a rozvoje Prahy.

Vše ale může změnit nový metropolitní územní plán, který by měl začít platit za několik let, tedy v době, kdy do Holešovic přestanou jezdit poslední dálkové i příměstské linky.

„K budoucí případné zástavbě je potřeba přistupovat citlivě, už jen proto, že Praha­7 má velkou neobsazenost kanceláří, pro bytovou výstavbu v okolí nádraží platí zase hlukové limity,“ říká zástupce starosty Prahy 7 Ondřej Mirovský.

Komentáře

Hlavní zprávy

Slibované kontroverze i férovost hledejte jinde! Hra na oliheň: Výzva překonává očekávání

Strážce streamu
vydáno 1. prosince 2023  14:00

STRÁŽCE STREAMU Zbohatni nebo chcípni. Předtím si ale zahraj sérii v tuzemsku většinou neznámých dětských her. A buď v nich nejlepší ze všech. Tohle jednoduché motto se...  celý článek

Čtyři roky s covidem. Rozhovor s epidemiologem Rastislavem Maďarem Poučili jsme se?

vydáno 1. prosince 2023  5:25

Čas šíleně letí. Právě dnes jsou tomu čtyři roky, co v Číně odhalili neslavně proslulý virus covid-19. Deník Metro přináší rozhovor s epidemiologem...  celý článek

Přízračná oblaka páry v Hostivaři dosyčí. Na Vánoce po nich nebude památky

vydáno 30. listopadu 2023  16:59

Žádná díra není pro deník Metro a jeho čtenáře málo významná. Zní to jako nadsázka, ale tento fakt platí zejména tehdy, když se z ní skoro dva roky valí...  celý článek

Je tu prostě příliš mnoho aut. Praha není nakufovací, líčí náměstek primátora Zdeněk Hřib

vydáno 30. listopadu 2023  11:00

Magistrát chystá reformu zón placeného stání. Účinnost nového nastavení systému by měla začít 1. října 2024.  celý článek