Ládví a LetňanyAutobusů ze severu zajíždí do centra méně. Autobusové nádraží za pár let zřejmě skončí úplně.
|
„Očekáváme, že do Holešovic bude do budoucna zajíždět stále méně spojů,“ potvrzuje mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal. Holešovické nádraží tak čeká osud, který postihl jiná autobusová nádraží v centru metropole.
Příkladem může být třeba nejstarší autobusové nádraží na Pankráci, které fungovalo do roku 1988. Jeho funkci převzalo nové nádraží u stanice metra Roztyly, více na periferii metropole. Na jeho místě dnes na Pankráci stojí nové kancelářské budovy.
Čeká podobný osud i Holešovice? O budoucnosti areálu zatím není rozhodnuto. Podle platného územního plánu musí místo sloužit infrastruktuře a na jeho budoucí využití zatím neexistuje žádný projekt.
„Existuje pouze nezávazná studie na přestavbu sousedních Bubnů, ta počítá s tím, že na místě by vznikla smíšená zástavba, tedy byty a kanceláře,“ říká Adam Švejda z Institutu plánování a rozvoje Prahy.
Vše ale může změnit nový metropolitní územní plán, který by měl začít platit za několik let, tedy v době, kdy do Holešovic přestanou jezdit poslední dálkové i příměstské linky.
„K budoucí případné zástavbě je potřeba přistupovat citlivě, už jen proto, že Praha7 má velkou neobsazenost kanceláří, pro bytovou výstavbu v okolí nádraží platí zase hlukové limity,“ říká zástupce starosty Prahy 7 Ondřej Mirovský.