Na novinku se okamžitě snesla vlna kritiky. Měšťané si stěžovali, že narozdíl od policistů a od ručně přepínaného semaforu, který stál již od roku 1927 na křižovatce Hybernské a Dlážděné, zdržuje plynulost provozu.
Semafory procházejí velkolepou modernizací
První semafory byly jednoduchá elektromechanická zařízení, která střídala červenou, zelenou a žlutou barvu v přesně daných intervalech. Neexistovala samostatná návěstidla pro chodce ani pro tramvaje. Navíc jich po celé Praze dlouhá léta bylo jenom pár. Do roku 1967 bylo v Praze pouze 33 světelně řízených křižovatek. Od té doby se jejich počet začal výrazně zvyšovat, nejdříve až o 50 ročně, v posledních letech o 5 až 10 ročně.
Dnešní přechody umí měnit své přepínání podle hustoty dopravy, rozlišují signály pro chodce, auta, cyklisty a tramvaje a na některých místech odpočítávají čas. „Nyní máme v hlavním městě 640 světelných signalizačních zařízen. Z toho je 129 samostatných přechodů, 329 je centrálně řízeno, 246 je na tramvajové síti, 177 preferujících tramvaj a 183 preferujících autobus,“ uvedl Ladislav Pivec, šéf Technické správy komunikací. Největší modernizace semaforů začala v roce 2007, a plánovaná je až do roku 2022. Po tuto dobu by mělo dojít k obnově všech původních světelných signalizací ve správě TSK. Momentálně je celá akce v necelé polovině. Od roku 2007 bylo obnoveno 107 světelných signalizačních zařízení a 61 jich máme kompletně nových.