„Některé technologie nám umožňují provádět práce také v tomto období. Vždy to musí být se souhlasem Silničního správního úřadu, aby nebyla omezena zimní údržba, a práce nesmí být provedeny na úkor kvality,“ vysvětluje pro deník Metro mluvčí TSK Barbora Lišková. Větší stavby se ale podle ní vždy plánují tak, že se v zimě přerušují a rozjíždějí se v jarních měsících. „Problematické jsou teploty pod bodem mrazu. Ale často se provádějí přípravné práce, jako je třeba kácení, v době vegetačního klidu,“ dodává.
Čeká na dokončeníPřed Vánoci Technická správa komunikací přerušila sanaci Barrandovského mostu. Předpokládaný termín zahájení oprav pilířů je na přelomu února a března. Dodavatel bude při práci využívat i pontony. Ty chce použít jako pracovní plošiny. Hotovo má být do 30. listopadu. |
Praha není žádná Sibiř, a tak pracovníci využívají mírnější zimu téměř každoročně. Díky tomu mohli například připravit výměnu povrchu na rampách z Jižní spojky. Zde sehrály při udělování výjimky roli i peníze. „Jednalo se o akci placenou z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury, jež byla do financování zařazena dodatečně. Aby Praha o prostředky nepřišla, muselo vše proběhnout rychle i s ohledem na klimatické podmínky a pracovalo se v zimní technologické přestávce. Akce tedy byla od zadání přes soutěž na dodavatele až po realizaci připravena za asi měsíc a půl,“ doplňuje Lišková. Dříve začíná i stavební sezona, třeba loni na konci února. Jedny z prvních staveb byly rekonstrukce Novodvorské a Malešické.