Na vysoký počet aut vjíždějících do uličky si stěžují místní obyvatelé. V létě jsou navíc v ulici malé předzahrádky a není výjimkou, že se kolem nich třeba úzkou Michalskou probíjí taxík nebo dodávka. Od střetu je dělí často jen centimetry.
„Ulice je spojnicí mezi Staroměstským náměstím a Václavským náměstím a je extrémně zatížena pěším provozem. Navíc je inkriminovaný úsek relativně krátký, a tak se způsob regulace přímo nabízel. Jde o dokončení dlouhodobě připravovaného dopravního zklidnění,“ uvedl starosta Oldřich Lomecký.
S instalací vysunovacího sloupku čekala radnice na kompletní opravu Melantrichovy ulice v loňském roce. Kromě litinových zelených sloupků byl v ulici nainstalován ještě ovládací sloupek.
Výsledkem úprav za čtyři a půl milionu korun je, že oba sloupky budou pod dozorem strážníků městské policie, kteří budou vjezd kontrolovat. Optické kabely v ochranné trubce od obou sloupků jsou totiž dotaženy až na jejich strážnici.
„Sloupky jsou dozorované kamerovým systémem ze stanoviště městské policie na Uhelném trhu,“ potvrzuje mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková.
Další uvažované úpravy v centru
Sloupky v Melatrichově a Michalské jsou ale jen první vlaštovkou. „Zklidnění dalších míst v centru Prahy se chystá. Snažíme se, aby se tu všichni cítili co nejbezpečněji,“ dodává Blažková.
Den bez autMalou ukázkou centra metropole bez dopravy bude Den bez aut, koná se 22. 9. na Národní třídě. |
Otevření tunelu Blanka mimo jiné umožnilo i uvažovat o některých úpravách v centru. Ve Vítězné má vzniknout zóna se smíšeným provozem, tedy zklidněná komunikace s chodníky vytaženými až na úroveň tramvajové tratě, a to od ulice Zborovské, a v ulici Újezd od náměstí Kinských až po ulici U Lanové dráhy.
Po plánované rekonstrukci kolejí na mostě Legií by mělo dojít k drobnému zúžení chodníku a vzniknout plnohodnotná šířka jízdního pruhu. Pak by už auta nemusela ke svému průjezdu využívat koleje.
Připravuje se obousměrný provoz na Národní se zakončením kruhovým objezdem u Jungmannova náměstí. Cílem objezdu je, aby auta už neprojížděla Perlovou ulicí a Skořepkou. Řidiči, kteří nebydlí v této oblasti, se tam budou moci otočit a vrátit se.