„Momentálně se vyhlašují výběrová řízení na oblasti Středočeského kraje ve čtyřech vlnách. Mníšecko se soutěžilo v první vlně a my jsme bohužel nevyhráli. Cena byla jediný důvod,“ vysvětluje v rozhovoru pro deník Metro Martin Uher mladší s tím, že nejkvalitnější není vždycky nejlevnější.
Ve výběrovém řízení Středočeského kraje někdo jiný nabídl cenu o jednu korunu za kilometr nižší. Jak je možné, že vás po třiceti letech někdo takhle vyšachuje?
Hlavním kritériem výběrového řízení je vždy cena. Například splnění standardů kvality roli nehraje. Nové licence jsou vypsané na deset let platné od 1. prosince 2024.
Spolu s dopravním podnikem jste nedávno nejlépe splnili a plníte takzvané standardy PID. Načasování je tedy zvláštní, jak upozorňují třeba politici z Mníšku pod Brdy.
Součást podání je například vypsání nákladových položek, jako jsou nové autobusy, mzdy, cena paliva, stání autobusů či přejezdy a tak dále. Jak jsem již zmiňoval, je to veřejná soutěž, kde je hlavním kritériem nejnižší cena.
Je snadné požadavky organizátorů dopravy dodržovat?
Jsou celkem přísné a je náročné je dodržovat. Vyžaduje to neustálou kontrolu celého provozu dopravní společnosti. Důležité k dodržování standardů kvality považuji za komunikaci mezi řidičem a dispečinkem. Pokud jsou na autobusu jakékoli vady, je potřeba to nahlásit a domluvit co nejrychleji možnou opravu.
Myslíte, že váš následovník, patrně ČSAD Benešov, bude mít problém?
Záleží, jak zodpovědně bude k výše zmíněnému přistupovat.
Nyní se snažíte najít pole působiště jinde. Můžete být konkrétnější? Jak to budete dělat se vzdáleností od domovských garáží?
Výběrová řízení probíhají ještě v dalších vlnách a budou končit až v první polovině příštího roku, do té doby se nebudeme k soutěžím více vyjadřovat.
Strakonická dopravní tepna, po které pendlují vaše busy, má potíže. Většina zastávek u D4, které se nacházejí například u obcí Jíloviště, Klínec, Řitka či Mníšek pod Brdy, totiž více než pět let odporuje legislativě, a proto se předloni začalo mluvit o jejich odstranění. Myslíte, že s tím bude problém, který budete řešit ještě i vy, respektive vaši řidiči, nebo až váš následovník?
Jezdíme na základě objednávky Středočeského kraje a Prahy, oni zajišťují zastávky a vyjednávají s obcemi rozsah dopravy. Pokud to nařídí v době naší působnosti, budeme to řešit my. Kdy se to bude řešit, dopravce neovlivní.
Uhera ještě možná nevyřadili
|