„Původně sezonní přívoz P7 Pražské paroplavební společnosti, zvaný HolKa, bude v provozu každý den v základním intervalu třicet minut, ve špičkách pracovních dnů bude interval zkrácen na patnáct. Provoz ve všední dny začne ráno v sedm, o víkendech v osm hodin a poslední plavba bude každý den v osmnáct hodin večer,“ říká mluvčí Ropidu Filip Drápal.
V hlavním městě jde již o třetí přívoz, na kterém se s Lítačkou či štípnutým lístkem můžete proti plánu přepravit přes Vltavu. V sobotu před Štědrým dnem byl v Troji zprovozněn přívoz P8, který má dopravovat cestující na Císařský ostrov a zpět místo zřícené lávky. Ačkoliv jeho provozní doba by měla být každý pracovní den od 7 do 19 hodin, začátkem roku kvůli velkému průtoku vody nejezdil několik dní.
„Kolísání průtoku pod soutokem s Berounkou je běžné i v tomto ročním období. Je třeba vzít v úvahu, že k průtoku pocházejícímu z Vltavské kaskády, který je regulován, se k Vltavě přidává i průtok z řeky Berounky, který není regulován žádnou soustavou vodních děl. Navíc k plavbě v Troji je určen vedlejší plavební kanál, nikoli koryto řeky,“ vysvětlil deníku Metro příčinu problému Hugo Roldán z Povodí Vltavy.
Oproti svému běžnému rozvrhu, podle kterého jezdí přívoz Prahy 5 jen od dubna do října, vyrazil v polovině prosince i ten. Důvodem bylo dočasné uzavření pěších lávek na Železničním mostu, které spojují Výtoň se Smíchovem. Na své cestě obslouží přístaviště Císařská louka, Kotevní a Výtoň.
„Koncem března pak na sezonu přibude přístaviště Náplavka Smíchov a druhé plavidlo pro zajištění vyšší poptávky,“ vysvětluje Drápal.
Opravy lávek na Železničním mostě potrvají zhruba dva roky. Samotná rekonstrukce je naplánována až na letní sezony 2018 a 2019, protože práce je možné zahájit až po květnové odstávce plynovodu umístěného na konstrukci lávek.
Omezení tramvají a autobusů na Libeňském mostě
|