„Svá auta Pražané startují i několikrát týdně – dvacet jedna procent, jednou týdně pak zhruba devatenáct procent respondentů. Dlouhodobě pak posiluje sdílení automobilů až na současných šestnáct procent Pražanů,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime.
Přes padesát jedna procent Pražanů podle agentury cestuje denně MHD, dvacet čtyři procent několikrát týdně a téměř sedm procent pouze jednou týdně. Plná dvě procenta jich MHD nevyužívá vůbec. „Šedesát šest procent mladých ve věku osmnáct až dvacet devět let využívá hromadnou dopravu denně. A to více žen než mužů. Každý den jezdí hromadnou dopravou padesát tři procent Pražanek a necelých padesát procent Pražanů,“ uvádějí zástupci carsharingové firmy. Pěšky, tedy minimálně dva kilometry souvislé chůze, se po Praze denně v současnosti pohybuje třicet jedna procent obyvatel. Několikrát týdně to je dalších třicet dva procent. Ženy chodí denně více než muži. Zajímavé jsou i další rozdíly mezi muži a ženami.
„Denně používá vlastní automobil k jízdě po Praze dvacet čtyři procent mužů, ale jen necelých devět procent žen. Více mužů využívá i sdílené automobily, devatenáct versus čtrnáct procent. Není překvapivé, že sdílené automobily využívají nejvíce mladší Pražané ve věku osmnáct až dvacet devět let. Plných dvacet sedm procent,“ doplňují zástupci Anytime.
Častým mýtem je také tvrzení, že dopravu v historickém centru hlavního města tvoří především místní. Není to tak. Osmdesát procent dopravy je pouze tranzit. Podle nedávného výzkumu PAQ Research vadí tranzitní doprava sedmdesáti třem procentům Pražanů, kteří bydlí v nejužším centru.