„Plánujeme úplně novou moderní flotilu trolejbusů pro Prahu. Dvě desítky vysokokapacitních bateriových trolejbusů budou jezdit na zelektrifikované lince 119 na letiště, dokud tady Správa železnic nevybuduje železniční dráhu. Potom trolejbusy samozřejmě využijeme jinde,“ píše primátor Hřib.
S využitím podobně ekologických dopravních prostředků, takzvaných elektrobusů, počítá vedení metropole třeba na lince 134 z Dvorců k Podolské vodárně. „Už jsme k tomu schválili předprojektovou přípravu a připravujeme novátorské čtyřpólové nabíjení elektrobusů,“ dodává Hřib.
Primátor nemá pod svou anketou na Facebooku o reakce nouzi. Pokud však budeme usuzovat pouze z těch, které se týkají tématu, v budování infrastruktury pro klasické trolejbusy nevidí mnoho Pražanů smysl. „Proč tahat troleje někam, kde pohodlně jezdí busy už teď a nepotřebují žádné stavební úpravy?“ reaguje na anketu uživatelka Zuzana Erza.
Hřib vyráží na hřiby
|
Podle reakcí mnoha fanoušků hromadné dopravy není důvod k bouchání šampusu ani nedávná koupě prvního trolejbusu v majetku pražského dopravního podniku. Trolejbus typu Škoda 24 Tr Irisbus totiž nese tradiční barvy dopravního podniku. Od těch se však v rámci nové jednotné koncepce červeno-šedého designu pod Pražskou integrovanou dopravou (PID) v hlavním městě ustupuje. Další busy by tedy například podle uživatele Alexe Vedenina přinesly do hlavního města jen další chaos v barvách. „Rozhodně ne. Další linka znamená další vizuální smog. Trolejbusy zároveň nejsou pohyblivé jako autobusy,“ míní Vedenin.
Podle Lukáše Kubery nemají v Praze trolejbusy co dělat. Právě jejich absencí se totiž podle něj hlavní město příjemně odlišuje od ostatních měst. Uživatel s přezdívkou Fga Galipoli pak připomněl nedávnou dobu, kdy jezdil trolejbus z Podolí na Pankrác. Nějakou dobu jezdila také linka 213 jako elektrobus s nabíjecí stanicí na Želivského. „Jednalo se o pilotní projekt, teď se k tomu snažíme vracet,“ vysvětluje Hřib.
Trolejbusy ale nemají jen odpůrce. Například uživatel Pavel Stopka je považuje za fajn nápad, pokud nezbrzdí rozvoj tramvajových tratí. Rozvoj trolejbusové sítě však podle Hřiba zpomalit rozvoj tramvajové sítě nemá. „Chceme jít cestou čisté bezemisní dopravy. Aby bylo zdravé prostředí, ve kterém nebude zbytečný hluk a ve kterém se dá dýchat čistý vzduch,“ uzavírá Hřib.