Gesta i Saudkovy okřídlené hlášky („Dámy, radím ke klidu...“) a jeho celoživotní rozvrkočenost předvádí Roden natolik dobře, že to divákům pomáhá „přežít“ více než dvouhodinový film. Navíc režisérkou podaný výhradně ze Saudkovy perspektivy. Ačkoliv fotografovo příjmení se ve filmu neobjevuje a také jména jeho syna a zřejmě nejzásadnější životní partnerky byla pozměněna, není pochyb o tom, že film nijak nešetří Samuela (v podání Václava Neužila ml. – ten je ostatně svému předobrazu fyzicky nejpodobnější) a zejména jeho expartnerku a manažerku Sáru Saudkovou.
FotografHodnocení: 3/5
|
Tu v podání výborné Marie Málkové snímek vykresluje jako extrémně vlezlou, ambiciózní postavu, která se vjeho průběhu neustále vyvíjí a ke konci je hotovým prototypem ženy na zabití. Sára (ve filmu Líba) vychytralou lstí (a díky fotografově naivitě, velkodušnosti a neschopnosti řešit praktické problémy života) přebírá kontrolu nad veškerými Janovými účty, majetkem, cennými negativy i autorskými právy. Svážnou tváří mu vysvětluje, že ho tím chrání, vše dělá pro jeho bezpečí.
Problematickými, a navíc vcelku zbytečnými pasážemi jsou pak krátké odkazy na Saudkovy démony – chvíle strávené v koncentráku či šťáry StB. Celý film totiž prakticky výhradně pojednává oautorově prostopášném životě, jeho vášních, milenkách a obdivovatelkách. Mužskou část diváctva jistě pobaví humorné skeče a situace v Rodenově podání, zřejmě i hysterická trapnost, kterou žárlivé sokyně ve snaze vlísat se do fotografovy přízně předvádějí. Naopak snímek může také zároveň přimět k zamyšlení, zda podobný typ silných žen je pro nás ten žádoucí. Opravdu chceme doma takovou Sáru?