„Okamžitě jsme byli znepokojeni hlukem, který změna přinesla,“ řekla deníku Metro Božena Drsková, jež bydlí v Jitřní ulici.
„Z původního intervalu dvacet až třicet minut, jak zde jezdily autobusy do roku 2013, jich tu přes noc začalo jezdit tolik, že hluk vyhnal bažanty, srnky a zajíce z nedalekého lesa,“ stěžuje si Drsková.
Problémy s hlukemJen samotná linka 106 projede Jitřní ulicí 221krát denně. Podle místních však linky nepřekračují žádnou vyhlášku. Měřený hluk se totiž průměruje za celý den, tedy i s dobou, kdy mají autobusy pauzu. Výbor pro dopravu čtvrté městské části se stížnostmi na neutěšenou situaci v Hodkovičkách zabýval několikrát. Tyto linky jsou však podle nich nezbytné pro dopravní obslužnost. |
Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala jde o typický střet dvou stran s protichůdnými názory. Zatímco jedni požadují častější dopravní obsluhu, druzí chtějí pravý opak. Změnám se ale nebrání.
„Jsme připraveni v termínu uvažovaných celopražských změn, tedy v polovině letošního roku, prověřit a po dohodě s městskou části realizovat možné úpravy v této oblasti,“ vysvětluje Drápal.
Podle městské části však převládají ti, kteří chtějí autobusů ještě mnohem víc. Menšina se tak bude muset přizpůsobit. „Tyto linky jsou pro dopravní obslužnost v této lokalitě nutné,“ dodává mluvčí čtyřky Jiří Bigas.