Jednou z nejvýznamnějších změn bylo zprovoznění nového úseku metra A z Dejvické do Motola. První cestující se tady svezli na začátku dubna. DPP pro ně připravil společně s mobilními operátory ještě jednu novinku - signál není jen ve stanicích, ale i tunelech, jedná se o jediný úsek v Praze. Stavba úseku vyšla na asi 20 miliard korun. Stanice metra začali operátoři pokrývat již v roce 1999 a ve všech bylo možné se z mobilu dovolat o dva roky později.
Bezbariérové vstupy do metra
V síti metra pak přibylo několik dalších bezbariérově přístupných stanic. Nové výtahy pro vozíčkáře a rodiče s kočáry dopravce otevřel ve stanicích metra C I.P.Pavlova a Roztyly a na trase B ve stanici Anděl.
Cestující se mohou rovněž nově připojit k internetu v některých tramvajích 15T ForCity. Dopravní podnik se na tom domluvil s dodavatelem, firmou Škoda Transportation. Cestující se mohou připojit ve vozech, které mají na rozdíl od těch dříve dodaných vozů 15T ForCity žlutou přední masku. Wi-fi je volně přístupná a cestující se nemusí registrovat.
Dopravce se v letošním roce pustil rovněž do oprav tratí. „Zrekonstruovali jsme téměř 23 kilometrů tramvajových tratí,“ řekl Ďuriš. Mezi nejvýznamnější patřila několika měsíční rekonstrukce trati v Bělehradské ulici, která skončila teprve před několika týdny. Trať byla opravena také ve Vršovické ulici v Praze 10.
Letos se DPP ale setkal i s jednou nepříjemností. Na začátku listopadu krátce po sobě začaly hořet dva autobusy. DPP se poté rozhodl stáhnout z provozu a překontrolovat všech 47 vozů typu KbN City Bus. Oba autobusy vzplály v Tupolevově ulici v Letňanech.
Zvýšení platů a snížení ceny tramvajenky
Vedení DPP letos rovněž uzavřelo novou kolektivní smlouvu se svými zaměstnanci. Ti se tak dočkají v několika krocích zvýšení platů, a to v součtu až o 3,5 procenta. Průměrná mzda v DPP byla dosud necelých 33 000 korun. „Tím došlo k zajištění stability zaměstnanosti a zachování sociálního smíru na další období,“ řekl Ďuriš.
Důležitým momentem letošního roku bude ještě také hospodářský výsledek - konečný výsledek hospodaření za letošek bude znát DPP až na jaře příštího roku. „Za leden až listopad 2015 ale skončil v kladných číslech, přibližně plus 400 milionů korun. Očekáváme tedy, že letošní rok zakončíme jednoznačně s kladným hospodářským výsledkem,“ uvedl Ďuriš. Na chod DPP dává město ze svého rozpočtu ročně více než 10 miliard korun, nejinak tomu bude v roce 2016.
Významnou změnou v oblasti ceny jízdného pak bylo snížení ceny ročního kuponu MHD. Cestující tak od od 1. července 2015 mohli začít cestovat za 3650 korun za rok, což je o 1100 korun méně než do té doby.