„Moje trasa není delší než šest kilometrů a doba jízdy nesmí podle jízdního řádu přesáhnout šest minut. Stíhat takový kvapík je i při normálních podmínkách složité. Pokud vám totiž například na každé zastávce nastupuje maminka s kočárkem, naberete rychle skluz. Teď nás již dva měsíce zdržuje tenhle světelný krám, kvůli kterému musíme čekat někdy i minutu a půl,“ říká místní řidič Roman.
Deník Metro se na místo vypravil, aby situaci, kterou potvrdila i řada místních, prověřil. Ač řidič Roman stihl ráno navazující vlakový spoj s několikaminutovou rezervou, místní semafor ho ze zastávky opravdu nepustil včas. „Když lidé nestíhají své spoje, neodnese to organizátor městské dopravy, ani správce semaforu. Odnese to vždy řidič a někdy dost nevybíravě,“ dodává šofér Roman.
Deník Metro před pár dny požádal organizátora pražské dopravy Ropid, aby se na problém podíval. Ten na místo obratem vyslal pracovníky Technické správy komunikací (TSK), kteří druhý den semafor lépe seřídili. „Jednalo se pravděpodobně o závadu ve funkci detekční smyčky umístěné ve vozovce v prostoru zastávkového zálivu,“ vysvětlil mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Podle Technické správy komunikací může ale na Smržovské k prostojům docházet i nadále. Ty by ale neměly překročit minutu. Jde například o dobu mezi půl osmou a osmou hodinou ranní, kdy na semaforech běží takzvaný školní režim. Děti, které tu přecházejí, budou busík zdržovat i nadále. „O něco delší čekání může být i v situacích, pokud se tam vyskytnou dva autobusy za sebou. Tak ten druhý autobus bude čekat,“ uvádí TSK s tím, že za poslední měsíce nezaznamenali její pracovníci žádné stížnosti.
Jak se zdá, jedna vyřešená patálie brzy vystřídá v Klánovicích druhou. Další zdržení totiž busíku přinese rozkopání ulice V Rukavičkárně, kde dělníci budují kanalizaci. „Nový dopravní režim má přinést nejen delší objízdnou trasu, ale i provizorní zastávku v křižovatce. To bude teprve maso,“ dodává řidič Roman.