metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 25 °C

Pondělí 29. dubna 2024. Svátek má Robert
Negrelliho viadukt | foto: ŠJů - Wikimedia Commons

Vlaky z Kralup a Kladna budou končit jinde než na Masarykově nádraží

  11:35
Správa železnic hledá po dobu oprav Negrelliho viaduktu náhradu za Masarykovo nádraží. Během dvouleté opravy železničního mostu budou muset být přesunuty konečné stanice linek z Kralup a Kladna na jiná pražská nádraží. Informoval o tom mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. Oprava nejstaršího pražského železničního mostu přes Vltavu z roku 1849 má začít v roce 2015.

Možných variant pro přesun cílových stanic je více. Původně se uvažovalo o tom, že by se pro linku z Roudnice nad Labem a Kralup provizorně rozšířila nástupiště v pražských Bubnech. "To ale odmítla stavební správa i oblastní ředitelství," uvedl mluvčí. Druhou možností, kde příměstskou linku S5 ukončit, jsou Holešovice.

Podobně hledá správa železnic náhradní řešení pro kladenskou S6. Ta může vést takzvaným pražským Semmeringem a končit na Smíchově, zajet Na Knížecí, nebo až na hlavní nádraží. Problém se zavedením linky na hlavní nádraží je ale nedostatečná kapacita železničního mostu na Výtoni a podobné je to i s kapacitou křižování na smíchovském nádraží. Další možností je vést linku po stávající trase a ukončit ji v Dejvicích. O konečném řešení se ještě bude jednat.

Viadukt se opravuje kvůli vlakům na letiště

Oprava historického Negrelliho viaduktu je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá často označována jako rychlodráha. Součástí plánovaných oprav bude kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně a jsou v havarijním stavu. Tyto oblouky budou rozebrány na jednotlivé kameny a očíslovány. Následně budou opět použity na stavbu nových oblouků, dodala správa s tím, že podobným způsobem byl opravován Karlův most.

Po dokončení oprav a chystané modernizaci trati bude po viaduktu jezdit 12 párů vlaků za hodinu. S nejhustějším provozem se počítá u vlaků směřujících na letiště, které by přes něj mohly jezdit každých deset minut. Čtvrthodinový interval by měly mít vlaky směřující na Kladno a půlhodinový vlaky do Kralup. Ani během oprav provoz na Masarykově nádraží nepřestane. Běžným způsobem budou odsud vypravovány vlaky na Kolín a ve směru na Lysou nad Labem.

Komentáře

Hlavní zprávy

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Komerční sdělení

V Domovince v Plzni pejsci pomáhají seniorům.

vydáno 29. dubna 2024

Domovinka je organizace, která se specializuje na poskytování sociálních služeb pro seniory a osoby se zdravotním postižením v Plzni a okolí. Již více než...  celý článek