Možných variant pro přesun cílových stanic je více. Původně se uvažovalo o tom, že by se pro linku z Roudnice nad Labem a Kralup provizorně rozšířila nástupiště v pražských Bubnech. "To ale odmítla stavební správa i oblastní ředitelství," uvedl mluvčí. Druhou možností, kde příměstskou linku S5 ukončit, jsou Holešovice.
Podobně hledá správa železnic náhradní řešení pro kladenskou S6. Ta může vést takzvaným pražským Semmeringem a končit na Smíchově, zajet Na Knížecí, nebo až na hlavní nádraží. Problém se zavedením linky na hlavní nádraží je ale nedostatečná kapacita železničního mostu na Výtoni a podobné je to i s kapacitou křižování na smíchovském nádraží. Další možností je vést linku po stávající trase a ukončit ji v Dejvicích. O konečném řešení se ještě bude jednat.
Viadukt se opravuje kvůli vlakům na letiště
Oprava historického Negrelliho viaduktu je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá často označována jako rychlodráha. Součástí plánovaných oprav bude kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně a jsou v havarijním stavu. Tyto oblouky budou rozebrány na jednotlivé kameny a očíslovány. Následně budou opět použity na stavbu nových oblouků, dodala správa s tím, že podobným způsobem byl opravován Karlův most.
Po dokončení oprav a chystané modernizaci trati bude po viaduktu jezdit 12 párů vlaků za hodinu. S nejhustějším provozem se počítá u vlaků směřujících na letiště, které by přes něj mohly jezdit každých deset minut. Čtvrthodinový interval by měly mít vlaky směřující na Kladno a půlhodinový vlaky do Kralup. Ani během oprav provoz na Masarykově nádraží nepřestane. Běžným způsobem budou odsud vypravovány vlaky na Kolín a ve směru na Lysou nad Labem.