Není to poprvé, kdy šachtou tekla voda. Louže byly ve stanici už v únoru (více najdete zde).
„Průsaky jsou způsobeny špatnou prací při stavbě výtahové šachty,“ tvrdila v únoru mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Dopravní podnik výtah tehdy reklamoval, s loužemi bojoval kbelíky, hadry a vytíráním.
„Stanice Anděl je pod úrovní hladiny podzemní vody, což přináší technické komplikace. Firma vybraná pro instalaci výtahu zřejmě neměla dostatečné zkušenosti s těmito technickými nároky, což by mělo město hlídat při zadávání takto nákladných staveb už v kritériích pro výběrová řízení,“ uvedl na adresu výtahu Matěj Stropnický, předseda dopravního výboru pražského zastupitelstva.
Zařízení však nefungovalo i z jiných důvodů než kvůli vodě. Zdviž měla první problém hned druhý týden po spuštění. Tehdy v ní dokonce uvízli dva lidé (více najdete zde). Firma SMP výtah za hodinu a půl opravila. Soustava však stála také z jiných důvodů.
„Výtahy byly dočasně mimo provoz z důvodu probíhajícího výcviku hasičů, instalace antigraffiti nátěru, který je nutno obnovovat kvůli častému vandalismu, nebo z důvodu dodatečného nastavení softwaru výtahů,“ uvedl mluvčí DPP. Podle něj k delším přerušením provozu zařízení došlo loni v prosinci a letos v březnu, dubnu a červnu.
Podle výtahového inspektora jsou poruchy u nové zdviže velký problém. „V praxi není běžné, že by relativně nově zprovozněné výtahy byly poruchové. Obecně mohu říct, že každý musí být dobře zaizolovaný proti vniknutí vody do mechanických i elektrických části,“ říká Vlastimil Graca z inspekční společnosti Bureau Veritas.