Nejprve se podívejme na to, co znamenala tajuplná značka EčS. Odpověď zná Petr Havlíček ze Správy vozidel Metra dopravního podniku. „Souprava metra tohoto typu byla odvozena od Ež vozů, které patřily k nejrozšířenějším vzemích bývalého Sovětského svazu, čs v názvu znamená, že se jednalo o modifikaci soupravy pro tehdejší Československo,“ řekl pro portál iDNES.cz.
Tato nejstarší „ečéeska“ byla dýchavičná – slovy technických čísel měly výkon pouhých 72 kW. „To postačilo na trasu C, která neměla sklonově náročné poměry,“ dodává Havlíček s tím, že pro trasu A zprovozněnou v roce 1978 musel být výkon navýšen na 110 kW. Ale to už nebyly ty pravé „dřevní“ vozy, kterých Prahou jezdilo až 85. V devadesátých letech „ečéeska“ těžce zaostávala, od roku 1994 docházelo k jejich stahování. Poslední vozy vyjely po půlnoci 30. června 1997. Po ukončení provozu bylo 79 vozů sešrotováno, dva odprodány pro další využití a čtyři zachovány jako historická vozidla.