Společenské prostory vhodné pro pořádání koncertů a konferencí, moderní salonky pro cestující čekající na vlak. To vše má přinést rekonstrukce vnitřních částí secesní Fantovy budovy na hlavním nádraží. Správa železnic (SŽ) chce podle svého ředitele Jiřího Svobody začít s pracemi v únoru příštího roku.
„Připraveny jsou kompletní opravy interiérů včetně sálů. Kromě rekonstrukce fasády a střechy Fantovy budovy tu pak začíná prodloužení severního podchodu,“ uvedl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš. Interiéry i fasáda památkově chráněné stavby mají být dokončeny v létě příštího roku. Podle Svobody to tak bude dříve, než se předpokládalo. Cena prací se pohybuje kolem 212 milionů korun. Včera byla rovněž slavnostně zahájena zmíněná stavba prodlouženého podchodu z nádraží směrem na Žižkov. Hotový by měl být rovněž zhruba za rok a vyjde zhruba na 220 milionů korun.
Správa železnic má však tento týden na svém kontě ještě jednu velkou novinku. V pondělí totiž pro cestující zprovoznila provizorní lávku ve Vršovicích, která má nově zajišťovat přístup na všechna nástupiště přímo od výpravní budovy. Po obdobném opatření volali cestující již loni během začátku oprav. SŽ se jim však rozhodla vyhovět až nyní. „Práce ve stanici probíhají podle harmonogramu – po jejich skončení bude cestujícím sloužit bezbariérový podchod a vznikne díky němu nové propojení ulic Bartoškova–Ukrajinská a Vršovická,“ slibuje Správa železnic na svém Facebooku. Reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. „Tuhle jsme tam byl a jsem úplně zmaten, kde je jaké nástupiště a kudy se k němu jde. Měla by se pořádně označit čísly,“ stěžuje si na Facebooku SŽ Pražan David Suchánek.
Na modernizaci již řadu let čeká také smíchovské nádraží. Správa železnic loni na popud ministerstva dopravy na poslední chvíli sladila své plány na rekonstrukci budovy s hlavním městem, které na Smíchově chystá nový dopravní terminál. Nad současné vlakové nádraží a stanici metra se přesune i autobusové nádraží.