metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 24 °C

Neděle 28. dubna 2024. Svátek má Vlastislav

Zelená kolejiště brzdí sanitky. Naše protesty byly dosud zbytečné, tvrdí složky IZS

  6:00
Nové travnaté pásy v Břevnově, které dopravní podnik osévá směsí rostlin, rozvířily debatu. Jsou v Praze opravdu potřeba?

Další 1 fotografie v galerii
U Drinopolu | foto:  DPP, Daniel Šabík

V hlavním městě se v současné chvíli nachází zhruba šestnáct kilometrů tramvajových tratí se zatravněným svrškem. Vůbec nejnovější vznikly před týdnem v Bělohorské ulici v Břevnově. 

V hlavním městě se v současné chvíli nachází zhruba šestnáct kilometrů tramvajových tratí se zatravněným svrškem. Vůbec nejnovější vznikly před týdnem v Bělohorské ulici v Břevnově. 

„První jednání na téma tramvajové pásy, u kterého bylo přítomno naše vedení, stejně jako zástupci ostatních složek Integrovaného záchranného systému, proběhlo v roce 2010. Všechny složky se tehdy shodly na tom, že jakkoliv se může jevit zatravňování tramvajových pásů jako dobrá varianta, tak to pro nás zavírá alternativní způsob bezpečného a plynulého průjezdu,“ vzpomíná pro deník Metro Poštová.

U Drinopolu

Nikdo z pražské záchranky pak od té doby nebyl podle ní přizván k žádnému jednání, které by o zatravňování tramvajových pásů jakkoliv rozhodovalo. A to i přesto, že se každý projekt takzvaného otevřeného tramvajového svršku podle vyjádření dopravního podniku vždy projednává. „Ověřovala jsem informace i u kolegů z Krajského ředitelství pražské policie, se kterými jsou dílčí projekty projednávány. Kolegové mi potvrdili, že tato jednání skutečně probíhají, nicméně jsou pouze doplňkovou složkou. Mohou vyjádřit námitku, souhlas či nesouhlas, ale toto stanovisko není konečné a rozhodující,“ dodává pro Metro Poštová.

Zelené koberce umístěné v kolejišti mají podle vedení Prahy i dopravního podniku řadu výhod. Snižují tepelnou zátěž a prašnost, poskytují propustnou vrstvu pro vsakování dešťové vody, absorbují hluk a vytváří útočiště pro četný hmyz.

„Není to tak, že bychom se stavěli proti inovacím či ekologickým řešením. Ale jsme pomáhající a zachraňující složka. V první řadě nám vždy půjde o zdraví a životy našich pacientů a o to, abychom u nich mohli být skutečně co možná nejdříve,“ vysvětluje postoj záchranky Poštová. „Jsou případy, kdy každá minuta hraje nesmírně důležitou roli. Pokud tedy existuje poměrně jednoduchá a hlavně bezpečná cesta, jak se vyhnout náročné pražské dopravě, vždy to pro nás bude ta správná,“ uzavírá pro deník Metro mluvčí pražské záchranky.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek