Libeňský mostV rozpočtu na příští rok Praha počítá i s investicí do mostu ve výši asi 180 milionů. ● Statika mostu je vážně narušena, a proto zde už několik let platí řada omezujících opatření. Kromě zákazu vjezdu aut je na mostě omezen i provoz tramvají. |
Z Libeňského mostu, který potřebuje miliardovou opravu, zmizela část značek omezujících vjezd těžkých nákladních aut. Ta po něm tak začala jezdit, aniž by rekonstrukce proběhla. Oprava má začít až příští rok.
„Libeňský most má být opraven, ovšem chybějící značení tomu rozhodně nepomáhá,“ říká starosta Prahy 7 Jan Čižinský. Zmizení některých značek potvrzuje i Technická správa komunikací (TSK). Jde pravděpodobně o dílo vandalů nebo záměrné poškození, díky němuž si teď někteří řidiči zkracují cestu z Holešovic do Libně.
„Dopravní značení omezující vjezd vozidel nad šest tun jsme po celé trase libeňského soumostí a na přilehlých komunikacích zkontrolovali a zadali dodavateli urychlené osazení chybějících tabulí,“ řekla mluvčí TSK Barbora Lišková.
Radnice Prahy 7 se snaží o omezení nákladní dopravy v této lokalitě. Například se odvolala proti prodloužení provozu betonárny v holešovickém přístavu. „Dopravní značení má chránit technický stav Libeňského mostu, takže provoz je sice upraven pro tramvaje, ale pro třicetitunové kolosy s betonem ne. Po mostě si krátí cestu míchačky a naše městská policie je bez značek bezmocná,“ dodal Čižinský.
Radnice je připravena věc urychleně řešit. Praha už brzo obdrží posudek od Kloknerova ústavu při ČVUT na technický stav celé stavby. Jeho součástí má být i zhodnocení, zda je možné most zrekonstruovat, nebo bude nutné ho zbourat a postavit znovu