Nákupy ve slevách, a hlavně podle toho, co to stojí. Tohle praktikují Češi ve většině svých nákupů. Od pobytů u moře přes potraviny až po nábytek.
Drobnosti máme rádi
Podle jednoho z předcovidových průzkumů rádi utrácíme, když už je doma základní vybavení, za nejrůznější doplňky. Před třemi čtyřmi roky se podle The Future Shopper Report roční částka v tomto segmentu pohybovala kolem 2300 korun měsíčně. Za větší nábytek to podle studie GfK Furniture ve stejném období dělalo něco přes sedmnáct tisíc korun.
Na druhou stranu nábytek i vyhazujeme. Ročně to v převedení na objem dělá více než jedenáct milionů křesel. „Je to až 353 tisíc tun velkoobjemového nábytku,“ uvádí Cyrkl, největší evropská platforma pro obchodování s průmyslovým odpadem a recykláty.
Starý nábytek v mnoha případech končí u popelnic, nejčastěji se jedná o pohovky a postele. A to i v případě, že to nejsou poškozené kusy.
Kuchyně se zvětšují, lidé rádi vaří spolu
Covidové období ovlivnilo i přístup lidí k tomu, jak by měla vypadat jejich kuchyň. Hodně profesí trávilo pandemii prací na dálku, doma byli dospělí i děti. „Je to ale trend, který se promítá i do návrhů kuchyní v rodinných domech,“ upozorňuje Filip Císař, šéf kuchyňské akademie XXXLutz. Tam bývá na kuchyň obvykle více prostoru než v bytových domech, kde se naopak metráž bytů rok od roku zmenšuje kvůli vysokým cenám nemovitostí.
Musí to dobře vypadat
Na trend zvětšování kuchyňských prostor má vliv to, že děti se vaření také rády účastní a nechtějí jen koukat rodičům pod ruku. Hodně proto záleží na ideálním rozvržení nábytku a spotřebičů, aby bylo vše po ruce.
„Ale mám zkušenosti, že přijde zákazník, kterému ani tak nezáleží na dokonalé funkčnosti kuchyně, rovnou si řekne, aby to byla designovka,“ upozorňuje Císař. Jedná se o případy, kdy musí nábytek i spotřebiče dobře vypadat na pohled, součástí vybavení bývají prosklené ledničky, dvě myčky na nádobí. Protože majitelé často zvou hosty, doma se konají různé párty a jídlo je často připravené předem od externího dodavatele.
TRENDY V KUCHYNI
|