metro.cz

Počasí v Praze

15 °C / 21 °C

Pondělí, 2. srpna 2021. Svátek má Gustav.
Autobusy občas nezastaví u chodníku. | foto: Iva Vaňáčová

Vejde se? Bus má u zastávky čekat. Dlouhé autobusy tam mají v Praze občas problémy.

  5:32
Kloubové autobusy v hlavním městě nejsou vždy bezbariérové. Změna řádů by však podle vyjádření představitelů Ropidu nepomohla.

„Kloubové autobusy na lince 197 by měly být ukončeny v zastávce Háje v Opatovské ulici.“ S tímhle tvrzením doprovázeným fotografií z místní zastávky u konečné metra C přispěchala čtenářka Ivana Vaňáčová. Důvod je podle ní prostý.

Dlouhé „kloubáky“ se totiž špatně vejdou do současné zastávky o pár metrů dál. „Takže jsou řidiči nuceni otevírat dveře do vozovky a navíc vozíčkáři a matky s kočárky musejí stejně k rampě u této zastávky, chtějí-li použít výtah do metra,“ píše čtenářka. Za svůj fotoúlovek získává odměnu tři sta korun.

Jev, který popisuje, viděl na některé z pražských autobusových zastávek asi každý Pražan. Podle mluvčího organizátora dopravy Filipa Drápala je však v tomhle případě způsoben spíše liknavostí řidiče. „Výstupní zastávka je v místě, kde i kloubový autobus může zastavit až u hrany nástupiště. Fotka čtenářky je zřejmě ze situace, kdy bylo před tímto autobusem jiné vozidlo. Řidič by v takovém případě měl počkat, až vozidlo odjede, a popojet do čela nástupní hrany,“ vysvětluje pro deník Metro Drápal.

Těžko ale podle něj přesně určit, co bylo v tomto konkrétním případě za problém. Změna jízdního řádu ani přesun zastávky by však problém nevyřešily.

„Přesunutí zastávky do ulice Opatovská by ale nejen prodloužilo cestu lidí do metra Háje, ale hlavně by se pak musely autobusy otáčet až na Jižní Město. Což je podstatný nárůst zbytečných kilometrů i financí,“ dodává pro Metro Drápal.

Pražské autobusy by nebyly první, které se kdy v tuzemsku nevešly do zastávek. Podobný problém řešil před dvěma lety plzeňský dopravní podnik. Kvůli kloubovým autobusům, které tehdy nakoupil o šest metrů delší než ty dosavadní, musel nakonec zastávky rozšířit. Stálo ho to asi deset milionů korun.

Praha řešila něco podobného v roce 2009. Tehdy se zjistilo, že se zbrusu nová pražská tramvaj ForCity nevejde na některé tratě. Nový kloubový a plně nízkopodlažní vůz na mnoha místech vůbec nemohl projet. Dopravce ale tratě upravil, což je běžná praxe. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Brašnář z Dobrušky: Vyučil jsem se také u prvorepublikových mistrů

vydáno 2. srpna 2021  16:34

Na vlastní triko jede brašnář Pavel Matouš z Dobrušky už třináct let. Začínal aktovkami, postupně přidával opasky, peněženky a další kožené výrobky....  celý článek

Mimořádný úvodník: Jdeme za vámi do ulic!

vydáno 2. srpna 2021  15:54

Nebojte, to není výzva k revoluci. I když vlastně trochu ano. Začátkem července jsme vstoupili do 25. sezony vydávání deníku Metro, posílali jste nám...  celý článek

Deník nastávajícího otce? Ze zdánlivé banality se může vyklubat jeden z nejtěžších článků

vydáno 2. srpna 2021  14:06

Komedie Deníček moderního fotra zamíří do kin příští týden. O své „předotcovské“ postřehy se zatím na stránkách Metra dělí jeho redaktor Filip...  celý článek

K létu patří nejen dovolená, ale také víc sexuálních hrátek. Pozor na pohlavní choroby!

vydáno 1. srpna 2021  6:00

Volnější oděv, víc odhalená, často do bronzova opálená těla. Letní období víc podněcuje erotickou fantazii. „Všiml jsi si, kolik těch našich holek chodí...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám