metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 16 °C

Středa 8. května 2024. Den vítězství

Češi začínají dovolenou nakupovat po německu

  5:28
Bulharsko, Řecko, Egypt, Tunisko, Turecko. To jsou jen namátkou destinace, kde už mají čeští zákazníci zaplacené pobyty. First moment vzali útokem.
Madeira | foto: CK Invia

Peněz je mezi lidmi hodně, chtějí si za ně užít. To vám povědí v každé cestovce. V televizi teď běží jedna reklama na first minute za druhou. Je to ale jen vyvrcholení již běžících nákupů.

„V porovnání s loňskem je zájem vyšší o sedmdesát procent,“ pochvaluje si Petr Kostka, obchodní ředitel Exim Tours. Momentálně letí Egypt, následuje Tunisko, Turecko a Řecko. „Lidé nakupují zájezdy už od podzimu, stále častěji registrujeme, že si pobyty kupují přátelé i víc rodin najednou, chtějí pokoje vedle sebe,“ řekl deníku Metro Kostka. Exim Tours podle Kostky vyprodal už přes třicet procent letních dovolených.

Také v CK Fischer registrují větším zájem o first minute. „Letos je asi o deset procent vyšší než loni, dovolenou si koupily desetitisíce klientů. První zájezdy na léto se ale začaly prodávat ještě během letních měsíců roku loňského,“ říká Jan Bezděk, mluvčí CK Fischer. Podle něho začínáme kopírovat německý model nákupů. Naši západní sousedé si dovolenou totiž pořizují s výrazným časovým předstihem. Češi zjišťují, že se pozdním nákupem připravují o lepší hotely, lépe orientované pokoje i zajímavější destinace. Na špici zájmu je podle Bezděka Turecko, následuje Mallorca, Rhodos a Kréta. „Mezi klienty převažují rodiny s dětmi, využívají nejrůznější slevy na pobyt i letenky,“ doplňuje Bezděk.

Spokojení s prodeji jsou i v cestovní kanceláři Blue Style, kde vyskočily prodeje ve first minute o 20 procent. „Z pohledu destinací evidujeme zvýšený zájem o všechny letní regiony, které máme v nabídce,“ uvedla Jana Ondrejechová, mluvčí Blue Style. „Na letošní rok si klienti nejvíce kupují zájezdy do Řecka, Egypta, Tuniska, Turecka a také Bulharska. Zvýšený zájem vidíme i v případě Itálie a Spojených arabských emirátů,“ uvádí Ondrejechová.

O deset procent v porovnání s loňskými „předčasnými“ nákupy dovolených si polepšila také cestovní agentura Invia, která se zabývá prodejem zájezdů jiných cestovních kanceláří a specializuje se na prodej přes internet. Zájem je především o dražší pobyty. „Přes čtyřicet procent všech prodejů, pokud jde o kategorie hotelů, představují ty čtyřhvězdičkové,“ uvedla pro deník Metro Andrea Řezníčková, mluvčí Invie.

Zájem o luxus dokládají také statistiky cestovní kanceláře Fischer. „Klienti vyžadují na dovolené kvalitní služby, nejčastěji proto volí čtyř- a pětihvězdičkové hotely,“ říká Jan Bezděk.

Autor: Pavel Hrabica Metro.cz

Hlavní zprávy

Každá trasa pražského metra je autonomní. Je to jeho vysoká přidaná hodnota

vydáno 8. května 2024  17:23

Umíte si představit, že by tu najednou nebylo? Metro je přirozenou součástí pražského života, neobejdou se bez něho ani domácí, ani turisté. Pražské je...  celý článek

Obrácený panelák spojuje linky metra. O jakou stanici se jedná? Přece Florenc

vydáno 8. května 2024  12:00

Při každodenní projížďce metrem vám možná ani nedochází, kolik práce za provozem vůbec stojí. Za nenápadnými plechovými dveřmi začíná jiný svět, kam se...  celý článek

Znalec podzemního království má slabost pro stanici Náměstí Republiky

vydáno 8. května 2024  6:02

Znalec podzemního království Síť pražského metra není tak rozsáhlá jako v jiných, mnohem větších metropolích. „Svou architekturou, informačním systémem, kvalitou provedení a...  celý článek

Do hokejových fanzón bude vstup zdarma, platit zde půjde ale pouze bezhotovostně

vydáno 7. května 2024  17:27

Pivo za 110 korun, koncerty každý den a sledování hokejových přenosů na velkých obrazovkách. Fan zóny před arénami v Praze i v Ostravě se stanou hlavními...  celý článek