Česká republika je bohužel pro velké množství zahraničních řetězců, značek a firem stále neperspektivní lokalitou. Ačkoli o sobě rádi hovoříme jako o zemi v srdci Evropy, reálně nás mají velké značky, jako jsou například Netflix, McDonald’s či Coca-Cola zařazené do východní Evropy. Je proto příjemné, že se nyní do tuzemska chystá či zde čerstvě otevřelo hned několik velkých jmen.
Viktoriino tajemství
Příběh asi nejznámější značky dámského spodního prádla na světě – Victoria’s Secret – se začal psát v roce 1977. Tehdy se jistý Roy Raymond v americkém San Franciscu rozhodl, že všem, a hlavně mužům ukáže, že nákup spodního prádla může být i příjemnou záležitostí. Jak marketingová pohádka praví, sám se necítil dobře při nákupu spodního prádla pro svoji manželku. Oblečení či vůně od této značky, se kterou jsou spjata jména světových modelek Naomi Campbellové a Evy Herzigové, si Češky doposud mohly pořídit dvěma způsoby. Buďto v zahraničí, či nakoupit on-line. Minulý měsíc ale firma konečně otevřela svou první tuzemskou prodejnu.
„V květnu 2023 se globální síť značky rozrůstá o první český obchod s kompletním sortimentem Nový obchod Victoria’s Secret najdete v obchodním centru Westfield Chodov. Těšit se můžete na široký výběr ikonických podprsenek, kalhotek a nočního prádla z různých kolekcí včetně oblíbené Victoria’s Secret PINK,“ říká výkonná ředitelka firmy a PR Natalie Savić Madiová.
Co je franšíza
|
Nový obchod podle ní nabízí také bezplatnou, personalizovanou službu „bra fitting“ – školení odborníci vám tu v rámci takzvaného one-to-one servisu pomohou s výběrem padnoucího prádla. Podle informací deníku Metro se tu dveře netrhnou. Situace, jaká nastala při otevření první české pobočky módního řetězce Primark na pražském Václavském náměstí, tedy histerie a dlouhé fronty, se tu však nekonala.
Sendvič od Pepka
Samostatnou kapitolou jsou fastfoodové řetězce, respektive jejich tuzemská absence. Před lety se Češi konečně dočkali prvního amerického franšízového restauračního řetězce Pizza Hut a Hooters, z republiky naopak odešly zástupci řetězce Panda Express, Dunkin’ Donuts či Little Caesars Pizza, Big Food, Pasta pasta, Gyros-gr a Nordsee. Šušká se také to, že se do regionu střední a východní Evropy chystá legendární fastfood Taco Bell. Co je naopak stoprocentně potvrzené, je to, že se mají v tuzemsku v následujících měsících poprvé objevit zástupci řetězce Popeyes. Jedna pobočka se otevře v Praze, druhá v Brně – a zbylé dvě neznámo kde. Řetězec nabízející louisianskou tradiční kuchyni chce doplnit námi oblíbenou trojku – McDonald’s, KFC a Burger King. Fastfoodová síť Popeyes, která momentálně funguje ve třiceti zemích světa a oblíbená je zejména v Americe, kde má více než 3800 poboček, totiž plánuje velkou expanzi do Evropy a cílí především na Českou republiku, Polsko a Rumunsko. Řetězec, jenž má ve jméně detektivní postavu Gena Hackmana z filmu Francouzská spojka či kresleného Pepka námořníka, bude na menu nabízet kořeněná kuřecí křidýlka či kuřecí sendviče.
Pizza i netradiční fitness
Existuje také mnoho franšízových konceptů z USA, které v současnosti hledají v Česku partnery. Patří mezi ně i značka Pie Five, jež slibuje do pěti minut připravit ručně vyráběnou pizzu z čerstvých surovin, které si sami vyberete. Firma patří do skupiny Rave Restaurant se sídlem v Dallasu, která provozuje přes dvě stě restaurací po celém světě. V Česku by chtěla nabídnout i koncept restaurace Pizza Inn nabízející tradiční i speciální pizzy, saláty, těstoviny, křidýlka, sendviče a dezerty.
Své místo na českém trhu chce získat také Fitness klub Anytime. Společnost Self Esteem Brands, která jej provozuje na pěti tisících míst v 39 zemích světa, chce Čechům nabídnout fitness kluby otevřené dvacet čtyři hodin sedm dní v týdnu. Podobnou službu u nás dosud nabízely pouze menší posilovny.
Ještě více koblih
Do tuzemska by již brzy mohl vtrhnout také fastfood Duck Donuts. Jeho sortiment do jisté míry připomíná nabídku konkurenta Donuter Donuts, který v Česku aktuálně působí. Základ tvoří koblihy, které si ozdobíte podle svých představ, sendviče, zmrzlina nebo koktejly. První pobočku ve Spojených státech otevřel v roce 2007, o šest let později vznikla první franšíza. V současnosti má Duck Donuts přes 215 poboček ve Spojených státech, další vznikají za hranicemi.