Podobné záhady máme u nás v redakci rádi, o něco méně v lásce je ovšem mají nejrůznější městské instituce, na které se kvůli nim obracíme. Příkladem za všechny budiž zástupci Pražských vodovodů a kanalizací (PVK).
„Nevím, jak by se mohlo kouřit z vodovodního nebo kanalizačního řadu,“ komentuje pro deník Metro mluvčí PVK Tomáš Mrázek. K dýmu valícímu se již měsíce hned vedle frekventované hostivařské dopravní tepny se nehlásili ani zástupci Pražské plynárenské. Jako akci Pražské teplárenské pak pro deník Metro situaci označila mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. „Jedná se o havárii horkovodu, kterou opravuje společnost Termonta Praha,“ specifikuje pro Metro Lišková.
Podle Marka Pšeničného, mluvčího Pražské teplárenské, jejíž cedulka visí i na kovovém hrazení kolem díry, není plůtek kolem šachty v chodníku umístěný náhodou. Lidé z tepláren zde údajně, ač to nemusí být na první pohled znát, na problému intenzivně pracují. S ním souhlasí i Pavel Maďar, jenž je v teplárnách manažerem zákaznického portfolia Čechy.
„Příčinou tohoto jevu je spodní voda, která se na našem potrubí zahřívá a způsobuje na tomto místě páření. Vyprojektovali jsme řešení této situace a aktuálně jsme ve fázi přípravy opravných prací. Předpokládáme, že proběhne již v řádu týdnů. Obyvatele prosíme o shovívavost a strpení,“ uzavírá pro deník metro Maďar.
Záhada týkající se díry nedaleko tramvajové zastávky Obchodní centrum Hostivař není ani zdaleka jedinou podobnou, kterou deník Metro v minulosti řešil. Po původu díry v silnici na autobusovém nádraží Smíchov, která byla „opravena“ tím, že ji někdo provizorně překryl plechem, deník Metro kvůli složitým majetkovým vztahům pátral před lety několik týdnů. Ještě déle, asi deset měsíců, pak trvalo, než se díru podařilo na příkaz dopravního podniku opravit. Poklop, který se občas stával i cílem opileckých posunovacích žertíků, totiž překrýval nepoužívané ústí do šachty kolektoru. Místo bylo mezi cestujícími nechvalně proslulé kvůli nepříjemnému řinčení, které improvizovaný dekl – nedbale položený kus plechu – vydával při každém přejetí kol.
Po původu podivných kruhových děr pátral deník Metro také na podzim loňského roku. Procházka Sliveneckou ulicí v Praze 5 kvůli nim připomínala chůzi po překážkové dráze. Pražská vodohospodářská společnost tehdy nestihla před zimou položit provizorní povrch komunikace, což však bylo podmínkou TSK související se zimní údržbou. Situace v Hlubočepech v lecčems připomínala i asfaltové provizorium, na které upozorňovali čtenáři před pár lety na Karlově náměstí.