Kdysi po něm jezdily především vlaky s uhlím, později byl dost využíván k dopravě cestujících. Město se potřebuje rozvíjet, proto byl odstraněn. Mluvíme o viaduktu, který byl 130 let jednou z dominant Holešovic.
Desítky lidí se v sobotu přišly podívat na to, jak se na holešovickém nebi vznáší holešovický viadukt. K večeru byl odvezen do areálu budoucího muzea železnice, které má pod palcem Národní technické muzeum (NTM). Podle ředitele NTM Karla Ksandra bude viadukt uložen, renovován a ve svém novém domově vyzvednut do několikametrové výšky. Stane se tak jednou s dominant muzea. To se má otevřít v roce 2028.
„Cílem expozic bude zapojení návštěvníka do příběhu více než dvou staletí technologického pokroku lidstva založeného na klíčových objevech v oblasti hnacích strojů, kolejové dopravy, energetiky a elektrotechniky,“ říká pro deník Metro mluvčí muzea Adam Dušek.
Deník Metro ještě před sobotní demontáží pátral po tom, zdali modernizace železnice, kvůli které byl viadukt demontován, nezruší známé rychlé občerstvení. Tomu místní říkají Ferda, provozuje ho benešovský pivovar Ferdinand. Skončila pouze zahrádka, její místo potřebují dělníci pro stavbu nového mostu. Ten je součástí modernizace dráhy od Buben na letiště a dál na Kladno.
Viadukt postavil architekt František Prášil. Ten se podílel na stavbě Průmyslového paláce, petřínské rozhledny nebo Čechova mostu. Vznikl v rámci Jubilejní zemské výstavy v roce 1891.