Dlouhý, krásný, placatý. Příjemně se řídí, je pohodlný, prostorný a příkladně vyvážený. Jeden z nejlepších hybridů na trhu, co si drží nízkou spotřebu a přitom má akorátních 218 koní výkonu. Zajímavá je cenovka Lexusu ES 300h: auto nyní v akci lze koupit už za 1,2 milionu korun. Sice nejde o nejvyšší výbavu, ale to nevadí – za takovou limuzínu jsou to skvěle vynaložené peníze.
Toyoťácký hybridní motor je vyspělý benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru doplněný jedním elektromotorem, který přes planetovou převodovku pohání přední nápravu. Výkon auta je celkově 218 koní. Není to zrovna na trhání asfaltu, ale na běžné předjíždění to stačí parádně.
A co víc – odpovídá to charakteru auta. Tohle je manažerská limuzína, žádné nabušené pozlátko. Pokud si řidič s hybridem porozumí a bude dávkovat plyn rozumně, auto se odvděčí – přizpůsobí dobíjení baterie stylu jízdy a vy se tak můžete dostat třeba i na spotřebu 5,5 litru na sto kilometrů. A to je u tak velkého benziňáku přece skvělé.
Auto je perfektně vyvážené, je s ním vyloženě radost jet po rozbité silnici. Nerovnosti žehlí jak japonská žehlička a cestující mají díky přemíře prostoru pocit jako v nejvyšší prémiové třídě. Tohle se povedlo.