metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 24 °C

Neděle 28. dubna 2024. Svátek má Vlastislav
Eskalátory ve stanici metra Národní třída jsou osazené 42 digitálními reklamními panely. | foto: JCDecaux

BigBoard nabízí DPP za reklamu v metru 100 milionů ročně. O polovinu víc, než dostává nyní

  16:18
Společnost BigBoard nabídla pražskému dopravnímu podniku smlouvu na provozování reklamy v MHD. Podnik by ročně vydělal 100 milionů korun,“ uvedl předseda představenstva BigBoard Richard Fuxa. Mluvčí DPP Jiří Štábl existenci nabídky potvrdil. Vedení městské firmy se jí bude zabývat. Nadále však vyjednává o úpravě současné smlouvy s firmou Rencar, která je jako součást francouzské JCDecaux konkurentem BigBoardu.

„Jako silný hráč na reklamním trhu jsme se rozhodli obrátit se na dopravní podnik s vážnou nabídkou a pokud to management dopravního podniku myslí se zvyšováním profitability vážně, nemůže naši nabídku přehlédnout,“ řekl Fuxa. „Říci, jak budeme s nabídkou dále nakládat, je v tuto chvíli velmi předčasné,“ reagoval Štábl.

Podnik na reklamě vydělává zhruba 50 milionů

Ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš minulý týden připustil, že letitá smlouva s Rencar není pro podnik výhodná. „Budeme vyjednávat o lepších podmínkách u stávající smlouvy, nicméně zvažujeme všechny, tedy i další možnosti,“ řekl dnes mluvčí. Podnik ze spolupráce s Rencar ročně vydělává zhruba 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle ředitele jde o zhruba 150 milionů ročně.

Firma Rencar podle webu vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je jejím majoritním akcionářem firma Europlakat, která je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech ČR, a mimo jiné i údajně nevypověditelnou smlouvu s Prahou na reklamu na městském inventáři. Boj mezi firmou BigBoard a konkurenční JCDecaux se naplno rozhořel před loňskými komunálními volbami v souvislosti s pražskými stavebními předpisy.

Spolupráce má trvat do roku 2031

Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Stejná firma navíc nedávno získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B. Podle některých informací není vyloučeno, že by JCDecaux mohla od dopravního podniku získat i smlouvu na světelné vitríny v metru, jejichž provoz dosud zajišťovala firma euroAWK.

Komentáře

Hlavní zprávy

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek