Studie představená letos v září se podle místních ale původní ideji příliš nepodobá. „Návrh představuje hazard se zdravím stávajících i potenciálně nových obyvatel, studie postrádá jakékoli vyhodnocení vlivů na životní prostředí. Zatímco majitelům pozemků přináší studie díky navrhovaným změnám územního plánu v řešeném území obrovský potenciální zisk, stávajícím obyvatelům pouze další dopravní zátěž,“ uvedla Šárka Zdeňková z Hnutí pro Prahu 11 a spolku Zelené Roztyly.
Petice versus magazín
|
Podle developera ale studie na místní obyvatele myslí. „Poté co byly sníženy metry čtvereční a je zde přibližně polovina bydlení a polovina administrativy, se výrazně snížilo dopravní zatížení. V současné podobě jde o třetinovou potřebu dopravy oproti původnímu záměru,“ uvedl pro magazín Krčák žije dopravní inženýr Václav Malina. Za povšimnutí stojí, že vznik tohoto magazínu iniciovala společnost Passerinvest Group.
Také podle technického ředitele Passerinvest Group Martina Ungera je nová studie vstřícnější.
„V souvislosti s představením územní studie okolí metra Roztyly se námi připravovaný projekt veřejně prezentovaný dne 19. června 2019 nijak nemění. Stále platí, že původní záměr s převažující administrativní funkcí byl přehodnocen a vytvořen návrh kombinující rezidenční a administrativní funkci. U rezidenční funkce je uvažováno jak vlastnické bydlení (cca 400 bytů), tak bydlení nájemní (cca 200 bytů),“ napsal deníku Metro Unger, podle kterého je celý projekt připravován s ohledem na soudobé potřeby fungujícího města, včetně nároků na ochranu životního prostředí, a trvalou udržitelnost pro budoucí generace. „Což podtrhuje vytvoření čtyřhektarového veřejného parku včetně obnovení zatrubněného Roztylského potoka,“ připomněl technický ředitel Passerinvest Group.
Místní spolky mají k plánům developera výtek více. „I přes navrhovaný vysoký nárůst obyvatel nenavrhuje studie v lokalitě žádné nové školské, sociální nebo zdravotnické zařízení,“ upozornil Aleš Kulhánek ze spolku Zelené Roztyly.
Podle radnice se podoba projektu ještě může změnit. „Městská část Praha 11 uplatnila k této studii celou řadu zásadních připomínek a bude usilovat o jejich vypořádání tak, aby konečná podoba studie naplňovala představy obyvatel Roztyl. Pokud by k takovému vypořádání připomínek nedošlo, bude městská část prosazovat odložení studie a její nezapsání mezi územně plánovací podklady,“ uvedl Martin Sedeke, místostarosta Praha 11 pro územní rozvoj.
Nyní má schválení studie na úpravu místa u stanice metra Roztyly v rukou magistrát.