Jaké máte zatím odezvy od zákazníků?
Překvapivě máme pozitivní ohlasy. Lidé se těšili nejen na skútry, ale i na specifický zážitek. Momentálně je po Praze k zapůjčení sto skútrů.
Proč se pouštíte do něčeho, v čem jiní neuspěli?
Když jsme se dozvěděli, že BeRider končí, začali jsme jednat. Po různých překážkách jsme zjistili, jak by náš byznys mohl být životaschopný. Kouzlem úspěchu je fakt, že lze všechny skútry nabít na veřejných dobíjecích stanicích. A zaměřili jsme se hlavně na kurýry.
Už jste naznačil, že je váš byznys založen na poptávce kurýrů. Proč?
Díky kurýrům máme šanci přežít. Pokud by přišla jakákoliv rozvážková firma, která by chtěla větší množství skútrů, můžeme v našem softwaru interně vytvořit flotilu. Ta se přesune k dané společnosti. A následně skútry zmizí z klasické veřejné flotily v ulicích.
Také jste informovali, že začínáte fungovat i v Rumunsku. V čem se český a rumunský trh liší?
U nás se dá jezdit od března do listopadu. Například v Bukurešti se ale teploty i později pohybují kolem 20 stupňů. V Rumunsku je zkrátka sezona delší. Už jen kvůli sezonnosti je poptávka po jednostopých vozidlech vyšší. Možná je to i náturou lidí, ale Rumunsko má skútry velice v oblibě. Dokonce bych řekl, že má „skútr města“. Lidé jsou mnohem zvyklejší jezdit jednostopými vozidly. Trh se liší samozřejmě i v počtech vandalů, v Rumunsku jich je podstatně víc než u nás. Museli jsme proto vymyslet, jak vše zabezpečit tak, aby nedocházelo ke krádežím.
I v Česku se váš předchůzce rovněž potýkal s vandaly. Zaměřili jste se i na tohle téma?
Největší problém byla krádež baterie, protože je spolu s motorem základem vozu. Vylepšili jsme to nabíjecím systémem, baterky vrtáme ke skútru, aby se nedaly vytáhnout a ukradnout. Jakmile se rozbije baterka, je i pro nás velmi náročné ji vyměnit. Ale je lepší, aby byla složitě vyměnitelná pro nás, protože potom bude neukradnutelná pro zloděje. Helmy jsou zavřené v kufru, a do všech helem dáváme postupně GPS lokátory. Zatím jsme se ale s krádeží nesetkali, tak nemůžeme posoudit, jak jsou účinné.
Na vašich webovkách nabízíte odměnu za nabitý skútr. Jak to funguje?
Skútr stačí zastrčit do nabíječky. Člověk přijede na místo, vloží nabíjecí konektor a přiloží čip, který je součástí skútru. Pak se hned nabíjení spustí a dotyčnému se do aplikace přičte odměna ve výši čtyřicet korun. Ve chvíli, kdy je skútr na nabíječce, automaticky ho zlevňujeme, aby si ho někdo půjčil a odpojil.
Je podle vás sdílená doprava považovaná za důležitou?
Antees je pořád na pomezí mezi klasickou mobilitou a mikromobilitou, skútr je vnímám občas tak, a občas tak, jak se to hodí. Ale je otázkou času, než mikromobilitu širší veřejnost začne vnímat jako důležitou součást města. Myslím si, že sdílené elektrické skútry nejsou záležitostí pouze jižních států, kde je vhodné počasí po celý rok, ale že jde o důležité téma všude.
Nepovedená zkouška
|