Od září měly platit dohody o tom, kde mají sdílené stroje parkovat. Provozovatelé dohodu s Prahou 1 nedodrželi, jejich stroje se opět válejí na chodnících, před přechody, u zastávek. Měly být opatřeny i viditelnými cedulkami, upozorňujícími na pravidla při jízdách, že uživatelé nesmí být pod vlivem alkoholu a dalších návykových látek. Ani to provozovatelé nedodrželi.
Pod palbou kritiky se ocitl radní pro dopravu Prahy 1 Vojtěch Ryvola. Ten byl v noci z neděle na včerejšek na kontrole ulic. Podle něj většina koloběžek parkovala věsměs správně. Přesto fotky ze včerejšího dne ukazují, že problém pokračuje. Ryvola se rozhodl, že na radě Prahy 1 vyvolá schválení místního referenda o setrvání jejich provozu. „Budu rád za možnost zjistit, co by opravdu chtěli naši rezidenti a sousedé, abych získal silný mandát při jednání s půjčovnami a při řešení celkové koncepce,“ uvedl.
U některých místních ale naráží na další kritiku. Píše totiž, že by se referendum mělo týkat také kol. „Nespojujme koloběžky a kola. Koloběžky jsou atrakcí pro turisty. Místní naopak jezdí na kolech a mohou využívat jízdy v MHD zdarma,“ tvrdí v diskuzi na Facebooku Jana Rubešová. Přitom v březnu Ryvola pro deník Metro na toto téma mluvil o kolech docela jinak. „Kola lidé opravdu chtějí, neb je to skvělý doplněk k MHD. I já osobně je občas použiji. U koloběžek je to problém. Ono to vychází z psychologie, na kolo si opojený člověk netroufne tak jako na koloběžku. Kolo se hůře ztratí na chodníku, proto chodce převážně ohrožuje koloběžka,“ řekl tehdy.
Lidé upozorňují i na to, že firmy, které elektrokoloběžky nabíjejí, je umísťují na nevhodná místa, třeba před konzervatoř na Maltézském náměstí, kam chodí zrakově postižené děti. Podle FB stránky prahazdarma.cz provozovatelé dokáží naopak rychle reagovat na odepisování svých strojů vylovených z Vltavy. „Ty pak na svoje, tedy i naše, náklady musí město zlikvidovat,“ píše FB stránka. ČTK zase píše, že další možností je i jednání s magistrátem o celopražském plebiscitu. Připomeňme, že na základě referenda jejich provoz k 1. září zakázala Paříž.
Za čtyři dny 1 336 přestupků
|