Pod šestkou se bude opět vrtat a kopat. Hlavní město souhlasilo s návrhem na zahloubení železnice v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Železnice na Letiště Václava Havla nejspíš povede dvěma jednokolejnými tunely pod pražskými Střešovicemi. Zastupitelé uložili Institutu plánování a rozvoje upravit Zásady územního rozvoje tak, aby železniční úsek mohl vést v tunelu. Tunelové řešení je zásadní podmínkou Prahy 6.
„Varianta tunelů je sice dražší, ale umožní začít stavět bez komplikací spojených s vlastnictvím nemovitostí, které leží blízko současné trati. Řešení těchto záležitostí by mohlo stavbu zdržet klidně i o deset let,“ řekla náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Prahy Petra Kolínská.
Modernizace trati Praha–Kladno s odbočkou na letiště může podle ní zásadně přispět ke snížení automobilové a autobusové zátěže Prahy 6.
„Kromě rychlého a komfortního spojení totiž nabídne i přes tisíc nových míst na záchytných parkovištích po celé délce trasy,“ uvedla Kolínská. Železniční spojení s Kladnem patří k největším bolestem metropole. Zatímco do jiných částí středních Čech vedou dvoukolejné elektrizované tratě, ve směru od největšího města středočeského kraje Kladna je to pouze jednokolejka pro motoráky, která se za 150 let existence příliš nezměnila. Z Kladenska, největší středočeské aglomerace, přitom denně do Prahy dojíždí 20 tisíc lidí.
Renovace tratě na Kladno přitom už začala, Správa železniční dopravní cesty v červnu odstartovala dlouho plánovanou dvouletou rekonstrukci Negrelliho viaduktu.
Po kolejích na letiště a do Kladna
|